FANDOM

Yulbrynner

Yul Brynner i rollen som Ramses II, der - til Brynners fortrydelse - var ikke-ryger.

Yul Brynner (også kendt som Yuliy Borisovich Briner, Julius Briner, Jules Bryner og Youl Bryner) var en multinational sigøjner-skuespiller der konsekvent insisterede på at være født på en gård på øen "Sakhalin", men som faktisk var født i en 4-værelses lejlighed i storbyen Vladivostok.

Brynners Loyalitetredigér

Brynner var født i Rusland, opvokset i Sovjetunionen, uddannet i Kina, bosat i Frankrig, havde dobbelt statsborgerskab i hhv. USA og Schweiz, og var så loyal overfor USA, at han opsagde statsborgerskabet da han opdagede at han skulle betale skat. Han var samtidig utrolig stolt af sin sigøjner-herkomst, hvorfor han sagde jadak til at være æresmedlem for det internationale sigøjnersamfund - efter at han spillede rollen som en holocaust-liderlig SS-officer. Denne titel var han meget stolt af, i de perioder hvor han ikke hævdede at være en slags uægte barnebarn til Djengis Khan.

Dødredigér

Brynner røg sig ihjel, og han sidste tv-optræden var en advarsel om faren ved rygning, og rødhårede sexologer der totalt skamløst blotter sig selv i den bedste sendetid, selvom folk konstant trygler dem om at lade være.