FANDOM

Yahya Hassan

Alle piger i Vollsmose er blevet forbudt af deres fædre at blive gift med denne digter.

Vi ved godt, at "Yahya Hassan eksisterer, men..."
~ Jakob Scharf om ytringsfrihed

"Mig, jeg klør min venstre balle med højre hånd, og pisser nærmest i bukserne af nydelse. Mig, jeg pisser på Allah og på hans sendebude, og på hans alle mulige uduelige disciple"

~ Yahya Hassan om langdigt

Yahya Hassan er en ung digter fra Gellerupparken i Aarhus, hvor han er vokset op med hvide svin, gale hunde og VERSALER. Han var så klog at rette sin kreative vrede imod forlaget Gyldendal, som straks knuselskte ham for hans kunstneriske integritet og hashrygende image.

Yahya Hassan er blevet set ryge hash med journalisten Erling Jeppesen fra Ekstra Bladet. Det skete i forbindelse med den muslimske Eid-højtid efter Ramadanen.

Nationalpartietredigér

Alle i hele verden kunne se guld i Yahya Hassan, så selvfølgelig skulle han også være folketingspolitiker. I 2015 valgte han derfor Nationalpartiet, der bl.a. arbejder på at fjerne fordommene om at indvandrere laver ballade, hvilket Yahya Hassan er helt enig i. Bare uheldigt, at digteren selv ikke kan se at det er ballade at overfalde folk, vælte rundt skide fuld, og at køre narkokørsel. Så derfor blev han kylet ud af partiet på arme og ben, d. 9/2 2016, dog uden nogensinde at være blevet valgt ind.

  • Partiet holdt et ekstraordinært møde, efter utallige klager fra medlemmerne, og endte med at kyle digteren ud. Yahya Hassan selv, siger at han meldte sig ud.