FANDOM

Y2K er navnet "Year 2000" som en pop-smart indretningsarkitekt ville skrive det. Alle der kan huske nytårsaften år 2000[1] véd, at logoet "Y2K" var overalt i anden halvdel af 1999: I starten var det kun på alt fra reklameskilte til børnetøj, men pludselig kom nogen i tanke om, at man vist nok havde glemt at indrette alle verdens computere til at kunne skifte årtusinde.

Mediernes rygterredigér

BANG!!! Over hele verden blev vi introduceret til et massehysteri der ikke var set siden Cowey kom på gaden, og pludselig blev alle vi arme aber advaret om at følgende helt sikkert ville ske:

  • Først ville vi opleve et simultant globalt strømsvigt[2].
  • Ingen nødgenerator ville virke, til gengæld ville det samlede atomvåbenarsenal blive affyret.
  • Derpå ville radioaktiviteten skabe 67 meter høje flodbølger, efterfulgt af ildstorme og isbjerge i Kattegat.
  • Midt i denne fimbulvinter, skulle alle kriminelle i verden danne militser, der bekæmper de 2,3 milliarder zombier som FN regnede sig frem til, at radioaktivt nedfald ville skabe, allerede inden d. 9 januar år 2000. Militserne ville blive bekæmpet af rumvæsner.
  • Senest i uge 3, ville en gigantisk meteor smadre resterne af rumvæsenernes Digimon-fabrikker.
  • Til aller sidst, ca. det tidspunkt hvor Irland ville vinde årets Melodi Grand Prix, ville Jordens få overlevende komme op af deres kældre, iført gasmasker, og forsøge at opbygge et stammesamfund baseret på det dåsemad, petroleum og mælkepulver som folk rent faktisk hamstrede i november 1999.

...Det der faktisk skete var, at computerne skiftede dato til 00, og kørte videre uden problemer.

N0tRredigér

  1. Forsigtigt gæt: 12% af dem der måtte drikke alkohol i 1999.
  2. Uanset tidszoner