FANDOM

Wikimedia (tidligere kendt som Stenaldersamfundet Smørum-Nedre og Det tre-et-halvte rige) er en landsby, beboet af de såkaldte wikianere. På mange måder minder Wikimedia om et sagnomspunde Atlantis, idet ingen ved præcis hvor det ligger og det fleste informationer bygger på sagn og myter. Så vidt vides eksisterer landsbyen dog endnu.

Historien redigér

Idet der kun foreligger meget lidt bekræftet viden om Wikimedia, er denne historiske oversigt gengivet med nogen usikkerhed. Der er dog to begivenheder, der er sikker dokumentation for:

  • Der er fundet forstenede golfkugler fra 5000 fvt. omkring Smørum-Nedre. Alle disse kugler bærer det unikke Wikimedia-logo og tilskrives derfor et Wikimediask stenaldersamfund.
  • Der er i Adolf Hitlers førerbunker fundet et antal tophemmelige dokumenter, der beskriver et hemmeligt samfund, der skal overtage verdensherredømmet når det tredje rige er etableret. Det hemmelige samfund er kun omtalt under kodeordet det tre-et-halvte-rige men Wikimedia-logoet indgår i samfundets rigsmærke. Desværre er kun et af dokumenterne bevaret, idet de øvrige dokumenter indgik i de 6.743 kg tophemmelige papirer som de russiske styrker der trængte ind i Hitlers førerbunker kom til at ryge ved et uheld.

I dag redigér

Der vides ikke meget om det nuværende Wikimedia. Blot at det eksisterer og samler penge ind. Der er en del forlydender om at samfundets øverste lyder navnet Jimbo, men dette er aldrig påvist.