FANDOM

Fields1 W.C. Fields siger:
Citatbegynd De har fundet urin i min alkohol Citatslut

Fin dame: De er jo fuld!
Fields: Ja. Men i morgen er jeg ædru, og De er stadigvæk grim.

W.C. Fields (29. januar 188025. december 1946) er kunstnernavn for William Claudius Dunkenfjell.
W.C. Fields var en amerikansk alkoholiker, komiker og skuespiller. Han er ophavsmand til en lang række mindeværdige udtalelser, som ofte citeres.

Fields2

William Claudius - en mand som har bragt verden mange sandheder!

I 1932 stillede han op som uafhængig præsidentkandidat, men tabte desværre valget til Franklin D. Roosevelt, fordi han blev snuppet i en politirazzia med en syv-hestes brandert. Det anses af førende økonomer som hovedårsagen til, at den amerikanske depression fik lov til at fortsatte i adskillige år.

Under en af TV-debatterne i forbindelse med præsidentvalget var Roosevelt blevet trængt godt og grundigt op i et hjørne, og det var her han udtalte da legendariske ord: "W.C., du er lige til at lukke op og skide i!". De ord gav genklang i offentligheden, og fra den dag har vandklosetter i det meste af den vestlige verden slet og ret heddet WC.

Fields var gift et utal af gange, hovedsageligt med kvinder som stjal hans penge. Alle hans penge gik i det hele taget til kvinder og sprut, og resten ødslede han bare væk.

30px-Cquote1 svg Alt i alt ville jeg hellere være i Philadelphia. 30px-Cquote2 svg
W.C. om teksten på sin gravsten

Henvisningerredigér