FANDOM

Voldbold er et spil der stammer helt tilbage fra sommren 2008, og har taget verdenen med storm.

Regler redigér

Voldbold går grundlæggende ud på at man skal spille en bold i luften, og holde den der. Rører bolden jorden, går bolden tabt og der skal købes en ny bold inden spillet kan fortsætte!

Man skal være mindst 3 spillere for at stille op til turnering, og det optimale antal for et hold er 4 spillere. Bolden må spilles på tværs eller på langs imellem alle spillere!

Legemsdele der kan bruges til at holde bolden i spil er fødder, hænder, albuer, hoved og røv. Dertil har de fleste professionelle hvert et kendetegnende "finish-trick" eller special move om man vil. For eksempel er den danske landsholdsspiller Vold Tage Johannesen's special move "skrælderydderen", som giver bonus point hvis den lykkedes. Et finishtrick kan fx som i Vold Tage tilfælde, være et akrobatisk baglæns hælspark. Det er specielt disse Special Moves der gør netop denne sport så seværdig, og publikumselsket.

Danmarks position i voldbold redigér

IVO (International Voldball Organisation) kæmper for tiden bravt for at få sporten indført ved det kommende OL i London, hvor Danmark i øvrigt i så fald vil være seedet som en af favoritterne pga. nationens nuværende world ranking som nummer 2. Verdens pt nummer 1 er Kina, som alle dage har været Danmarks dødsfjender.

Det danske Landshold består i 2008/2009 af de fire veteraner, Vold Tage Johannesen, Voldmer Voch, Volle Nielsen og Volger Mortensen. Dertil er Volborg Vyndegaard, Volmerline Volrom og Volbeate Severinsen udtaget som reserver, i så fald en af overstående bliver skadet eller skifter til Voldibold.

Voldbold