FANDOM

"...Ingen kommentarer."

~ Illuminati om at eje Vivendi.

Vivendi er et fransk, tidligere vandforsyningsselskab, der nu om dage dels er ved at opkøbe- eller tage indirekte kontrol med hele den globale underholdningsindustri, herunder adskillige computerspil-firmaer, musikproducenter[1] og stort set samtlige vestlige tv-kanaler som ikke er DR, BBC, TV2 og Fox.

Historieredigér

D. 14/12 1853 bestemte Kejser Napoleon III at der skulle dannes et selskab til at varetage vandforsyningen til byen Lyon. Selskabet fik navnet "Compagnie Générale des Eaux", der så også lige overtog vandforsyningen i Paris, 8 år senere. I over 100 år, udvidede de deres kontrol med Frankrigs drikkevand, indtil 1976 da en ny konspirator direktør kom til: han begyndte pludselig at omdanne selskabet, og fra 1980 begyndtes et massivt opkøb af praktisk talt alt hvad masserne elsker, bortset fra sex og øl.

I 1998 ændredes navnet til "Vivendi", og i år 2000 fejrede virksomheden årtusindeskiftet med at sælge alt hvad de havde vedr. vandforsyning[2]. Siden da, har de satset på at styre vores andres hjerner og lyster, og de har endda haft held til at overtage kontrollen med Nicolas Sarkozy, medens han var præsident.

Se ogsåredigér

Mereredigér

  1. Vivendi ejer bl.a. Justin Bieber og Lady Gaga.
  2. Dette var som sagt ellers deres primære område.