FANDOM

Veteran er et ord med mange vidt forskellige betydninger, der kun har det tilfældes, at de er utroligt nærige og levede samtidig med H. C. Andersen.

Bilen redigér

Veteranbil

Den syvende veteranbil fra Kina, der lige er blevet kidnappet fra Connie Hedegaard.

Der var engang et firma inden for bilindustrien der havde valgt at producere disse forrykte gamle biler. I starten var det selvfølgelig en genial opfindelse, men der kom hurtigt klager. For at gøre deres ry bedre, fandt de på at proppe navnene på kendte bilproducenter på deres biler. Dette simple, men effektive trik blev først afsløret en gang under 1. verdenskrig.
Den første veteranbil blev bygget af en ukendt ung dame fra Sovietunionen. Hun var faktisk en han, men da han som femtenårig fandt glæden ved fransk lingerie, fik han kønskifte. Bilen blev hurtigt berømt, og Kina skulle, som altid, efterligne den. Som billedet til højre viser, var deres kvalitet i top, og den anonyme måtte se sig slået.

Soldaten redigér

Veteran fra Rusland

En russisk veteran, der af ukendte grunde (overhovedet intet at gøre med at han var jøde og bøsse) ikke lever længere.

Hvad man ikke skulle tro, så var veteranerne højt respekteret indenfor krigsførelse. Ikke på grund af deres evner inden for kamp og strategi, men mere fordi de havde en masse penge. De første veteraner blev ansat af Adolf Hitler, da diktatoren stadig var ung, og i pengenød. Først da de var kommet ind under Hitlers styre, opdagede Hitler to ting. Deres løn var meget højere end hvor mange penge de bidrog med, og at de var jøder. Ikke nogen god situation for de stakkels gamle mænd fra henholdsvis Italien og Kasakhstan.
Men idéen om at ansætte folk udelukkende for at donere penge, bredte sig hurtigt vestover. John F. Kennedy ansatte med lynets hast en to-tre veteraner. Men det blev en fiasko, da han opdagede at de løb afsted med hans kone, og hans nye veteranbil.