FANDOM

Vestegnen

Et typisk villakvarter på Vestegnen.

Vestegnen, også kaldet Pestegnen og Den Vilde Vestegn er et lovløst anarki af københavnske forstads-kommuner og deres umiddelbare sattelitbyer[1]. Vestegnen bliver af mange opfattet som en slags øvelsesområde for kampklædte politifolk[2], kampklædte brandfolk, kampklædte soldater, kampklædte politikere, kampklædte fodboldfans og kampklædte kamphunde, men hertil kan vi bare sige, at kun det hele er sandt!

Befolkningenredigér

Befolkningen på Vestegnen kan sådan helt fordomsfrit opdeles i to store grupperinger:

  • Dem københavnerne kender godt[3].
  • Dem københavnerne kender fra TV[4].
1. Kategori

Den første gruppering tæller tusinder og atter tusinder af folk der tager S-Toget hver morgen, for at bruge hele dagen på at bestride samtlige stillinger i København som ikke okkuperes af overklassen fra Nordsjælland, svenske gæstearbejdere eller jyder. Københavnerne selv bestrider positionerne som hjemløse, narkomanerne i Udkantsdanmark og de strissere, brandmænd og soldater der forsøger at kue Vestegnen.

2. Kategori

Den anden gruppering pjækker fra skole, smadrer Flyvergrillen efter en fodboldkamp[5] og satser på en karriere som "pædagog der skal lære kriminelle unge at komme på ret køl"[6].

Kulturredigér

Kulturlandskabet på Vestegnen er præget er 30 forskellige kunstforeninger[7], ekstremt ivrige sportsklubber[8] og hærværk[9]. Derudover er der biografer og teatre, friluftsopera, naturforeninger, dyrevenner, markedsdage og koncerter, lystfiskerturneringer og en ungdomsklub på hvert et gadehjørne. Det er således uforståeligt når lokalpolitikerne i Udkantsdanmark snubler over kriminelle unge og siger at det skyldes manglende tilbud, for det er der masser af på Vestegnen, og vi de har landets største koncentration af kriminelle mindreårige.

Se ogsåredigér

Læs det her grundigtredigér

  1. Det betyder "byer i nærheden, der hører til"
  2. Der er vel en grund til at politiskolen ligger i Brøndby?
  3. Men som holder skjult hvor de kommer fra.
  4. Og fra Østre Landsret.
  5. Hvor BIF faktisk selv vandt.
  6. Jf. "Kriminelle i 30'erne og 40'erne"
  7. Nej, særiøst!
  8. Som ikke er fodbold
  9. Hvis udøverne af sidstnævnte ellers kunne tage S-Toget uden at få en bøde, kunne de tage til København og få kunststøtte af De Radikale