FANDOM

"Terrorangrebene i København viste med uhyggelig tydelighed, at vi skal bekæmpe antiradikalisering bedre."

~ Kristian Jensen om sine terror-tilbøjeligheder[1]

Trisambig poseidon-white Du ledte i virkeligheden efter Venstre - du ved det bare ikke endnu
Licens

For at undgå alt for dyre tv-programmer valgte man under Venstre-regeringen 2001-2007 at fylde alle licensmidlerne i et stort hul på Amager.

Venstre, Danmarks Libertinerparti startede sin omtumlede historie som Rigsdagens svar på Kalle Modsat. Venstre har endda været så "Kalle modsatte" at de kaldte deres parti for Venstre selvom at de ligger til højre på ph-skalaen. Uanset hvad Venstre-regeringen(dem til venstre på ph-skalaen) fremlagde, var Venstres respons "Narj, det gider vi bare ikke, nå!" og så satte de sig ellers til at spille Mausel indtil mødet var ovre.

De første tider redigér

Historie1

Fyren i nedre venstre hjørne grundlagde Politiken

Venstre blev grundlagt 682 f.Kr., og det var i mange år "Bøndernes Parti", men er siden gået over til at være "Bønnernes Parti", grundet deres utrolige indsats på områder indenfor økologi og miljø.

Møgbønder og Vikingerredigér

Et eksempel på Venstrefolkets lave IQ er at den berømte danske karikatør og tegner Bo Bojesen fremstillede dem som simple, bøvede vikinger, hvilket forøgede partiets folketække, til deres egen store overraskelse.

Venstre har altid været darwinister, en ting de især har slået fast under deres nuværende formand, hvis eksistens uden Darwin ville være uforklarlig.

Ideologisk/politisk pH-skala for Venstre
Her kan du se hvor partiet finder sig politisk før og efter et valg

Ideologisk pH (Det de siger de vil gøre)

PH1
10
Politisk pH (Det de gør når de er valgt)
PH1
12
Revolutionære Reaktionære
Populister

DeblegeansigterB1902

Venstre har altid været ræveagtige. I.C. Christensen gik ingen steder uden en ræv bag øret, og Uffe Ellemann var som udenrigsminister meget snu. Man kan sige at Venstre har fortsat deres bondske regeremåde op gennem tiden, bl.a. omkring opførelsen af hovedbanegården, deres modvilje mod sporveje og reduktion i privatbilismen.

De sidste tiderredigér

Efter at den mangeårige statsminister Anders Fogh har fået sin internationale toppost som ham der hejser flaget i Eiffeltårnet hver dag, og den interne magtkamp mellem Lars Ulykke Rasmussen og Claus Hjortekær Frederiksen tærer på partiet indgiver partiet Venstre konkursbegæring i 2011 og må aflevere sine mandater i Folketinget til de andre partier.

Kun Birthe Rønn Hornbech får lov at fortsætte som løsgænger pga. underholdningsværdien.

Se ogsåredigér

Noterredigér

  1. http://sondagsavisen.dk/forsiden/2015-03-05-kristian-jensen-danmark-er-for-dem-der-kan-og-vil/