FANDOM

En Velfærdsstat er betegnelsen for en statsmodel, hvor de fattige får så meget så mange penge i socialhjælp af staten, at de til sidst ikke gider at arbejde eller få en uddannelse, fordi det bedre kan betale sig for dem at sidde derhjemme og se fjernsyn, imens de lever resten af livetoverførselsindkomst.

Samtidig vil befolkningen fra middelklassen være ude af stand til at klatre op af den sociale rangstige, fordi de skal betale meget høje skatter til at understøtte de arbejdsløses kontanthjælp, hvilket vil føre til at de heller ikke at arbejde eller gå i skole, men også kommer til at leve i konstant dovenskab foran fjernsynet.

I en meget udviklet vælfærdsstat vil derfor ikke være nogen middel- eller overklasse, og staten vil være omdannet til et stort tv-selskab, der understøtter borgerne ved at lade 25% af sendetiden være udgjort af fjernsysreklamer. Dette vil måske irritere befolkningen til en hvis grad, fordi den 112. genudsendelse af Venner afsnit 23 vil være 17 minutter forsinket, men en pris skal der trods alt være for ikke at lave noget som helst.

Se også redigér