FANDOM

VB
Vejle B
Fulde navn Vejle Boldklub
Grundlagt 1891.
Opløst I syre
Stadion Jokri Park, Vejle Stadion,
Kapacitet 11.000 (7.500 sæder)
Formand Lars Skou
Cheftræner En mand de har støvet op
fra den jyske hede.
Liga NordicBet Ligaen
2013/14 I hvert fald ikke oprykning
Vejle spillerdragt-2000
Hjemmedragt Hjemmeklud

Vejle Boldklub Kolding (VBK) er en forholdsvis professionel dansk boldklub fra Vejle. De spiller til dagligt fodbold i den næstbedste række i Danmark. Vejle Boldklub har vundet Danmarksmesterskabet fem gange og Landspokalturneringen seks gange. "Det er da ikke helt ringe endda?".

Historieredigér

Vejle Boldklub blev skabt af en flok rige gårdejere fra i og omkring Vejle, der ville spille cricket. Som mange andre cricketklubber er de end ud i halvdårlige fodboldklubber.

Vejle Boldklub har i de sidste fem sæsoner spillet i den danske første division, og har derfor forsøgt sig på mange måder at komme tilbage i den bedste række igen. I et forsøg på at komme tilbage i den bedste række, prøvede Lars Skou sammen med en flok gale videnskabsmænd at skabe en fodboldklub, der ville kunne spille i Superligaen. Det gjorde de ved at lave en mutant mellem Vejle Boldklub, Kolding FC og Allan Simonsons guld ben. Videnskabsmændenes store marketingsgruppe fandt frem til to navne som ville kunne slå igennem internationalt, nemlig: Vejle Boldklub Kolding eller FC Trekanten. Desværre for jakkesætterne blev det dog ikke en succes. D. 30. juni 2013 døde mutanten af dårlig fodbold, overforbrug af øl og halv lune pølser. Tilgengæld opstod legendariske Vejle Boldklub atter igen - dog fortsatte man med at spille middelmådigt fodbold i midten af 1. division.

Kendte spillere redigér