FANDOM

Vegetarmad

En typisk hovedret på en vegetarrestaurant.

En vegetarrestaurant er en bæverding der kun serverer ting der ikke mætter. Ejerne af disse steder tror fejlagtigt, at menneskets plads i fødekæden er på samme niveau som får, og andre dyr der ikke æder de nærmeste konkurrenter.

Historieredigér

Indtil 2003 fandtes der kun vegetarrestauranter i Indien, og endda kun i regioner hvor man ikke havde råd til at opdrætte dyr. Da Danmark var nogle gode hjemmedrenge og gik på slagmarken med Amerikanerne i Irak-krigen, fik svenskerne en kollektiv hjerneblødning, og lod vegetarismen gøre sit indtog overalt bortset fra i Skåne, der pga. dansk indflydelse stadig er cool. Svenskernes holdning havde desværre den uheldige bi-effekt, at de konsekvent laver diplomatiske kriser hver gang personalet på deres ambassader holder frokostpause, og der ikke er vegetarestauranter i nærheden. Derfor findes de kun i hovedstæderne.

Lav din egen vegetarret!redigér

Trin 1

Find noget grønt, gerne i en have, men det der klamme under dit lokum duer også i en snæver vending. Det vigtigste er, at det ikke er kød.

Trin 2

Hak det i stykker, og smid det op på en tallerken.

Trin 3

Giv retten et navn der ikke giver mening, f.eks. Vegetar-bøf, Vegetar-flæskesteg eller Vegetar-kylling i karry.

Velbekomme, til dig og/eller din ged!