FANDOM

Mv-valg

En typisk valgplakat, igen med fokus at genere forbipasserende bilister. Manden på plakaten er angiveligt en fætter til Anders Fogh

En valgplakat er et stykke pap, der fra tid til anden påsættes landets mere end 300.000 lygtepæle og asketræer. Selvom alle jo kunne sætte en sådan valgplakat op, ser man typisk at det er de danske politikere, som gør det. Valgplakater er nemlig enhver politikers åbenlyse mulighed for at distrahere biltrafikken mest muligt med valgflæsk, hvilket også er grunden til at plakaterne tit indeholder sjove billeder samt fjollede budskaber ingen alligevel tager alvorligt.

Valgplakatens matematikredigér

Antallet, og størrelsen af valgplakater siger intet om hvor populær politikeren er, men udelukkende hvor rige venner personen har!

-Så hvis du er ekstremt rig, og vil stemme på den politiker, der bedst varetager dine tarv, skal du bare stemme på dén med flest valgplakater. Dette kan naturligvis være lidt svært at overskue, men som hovedrig kan du enten ansætte nogen til at tælle alle valgplakater, eller (og det er måske det nemmeste) sponserer uendeligt mange valgplakater til dén politiker du bedst kan lide. -Og muligvis smide et gratis ophold i dit luksussommerhus oveni til politikeren, så skulle dén ged være købt!
Licens

Ud over portrætter, kan plakaterne også bruges til at bringe slet skjulte budskaber

Alternative plakater (altså ikke dem for partiet, men dem, der er for noget helt andet, der ikke er politisk)redigér

Når valgplakaterne ikke generer trafikanter, så er det i stedet cirkusplakater, som pryder landsbyens lygtepæle og plankeværker. Fælles for valgplakater og cirkusplakater er, at de bliver hængende i bybilledet flere uger efter sidste salgsdato, indtil de bliver fordærvet af termitter eller af den globale opvarmning.