FANDOM

Utha
Utah-Flag-icon Utah Dino Sign
(Flag) (Våbenskjold)
Motto: Screw you, guys
Nationalmelodi: U2 - Where The Streets Have No Name
Visiting utah
Hovedstad Salt Lake City
Største by Salt Lake City
Officielle sprog Amerikansk med en dialekt uthansk
Regeringsform
Hyrde
Intet politik
George Abhal-Jensen
Amerikansk stat nummer
(bortset fra Afghanistan)
45
Nationalhelt(e) • Skiløberen Hansi Hinterseer
Valuta Salt
Religion Rastafari
 Areal  Stort
 Befolkningstæthed  Hmmm... Nej.
 Etniske grupper  Utah-nitter, hollændere og kager
 Største Eksportvarer  Karse og saltstænger
 Største Importvarer  Intet
 Nationaldyr Mogens Camre
 Nationalsport  Stilleleg
 Åbningstider  Kun i sommermånederne
 Internetadresse  www.ut.ah

"Prosit"

~ En eller anden om Utha

"Utah er verdens salt"

~ Anonym

Folk fra Utah tror at de er et mellemstort land i det vestlige Afrika, hvis hovedstad for længst er druknet i en sø af salt. De tror endvidere at Utah ikke grænser op til nogen lande, da Utah for ca. 20 år siden valgte at forskyde sig 10 km fra fastlandet og ud i havet.

Historieredigér

Utah var blandt de første civiliserede samfund. Man ved ikke præcist hvornår Utah som stat blev grundlagt, men man ved at det var længe før Søren Ryge fik sin første pibe.

Utah betyder "Du er tjære", hvilket symboliserer den sorte befolkning i landet. Ordet Utopia kommer også fra Utah. Direkte oversat betyder Utopia "også dig Pia", hvor der så selvfølgelig menes "Du er også sort Pia".

I dag er Utah det eneste land i verden der starter med bogstavet U. Dette skyldes at Utah i 1983 tog patent på at have U som forbogstav i et navn til et land.

Politikredigér

I Utah føres der ikke politik. I stedet har man valgt at lade en række hyrder bestemme landets love mm. Utah's model er i de sidste år blevet ekstremt populær, og har bl.a. været inspiration for Ruslands demokrati.

Geografiredigér

Utah er verdens fladeste land. Det højeste sted på Utah ligger ca. 2 m over havets overflade.

i 1985 valgte Utah at forskyde sig væk fra fastlandet. Derfor ligger Utah nu for sig selv ca. 10 km ude for Afrikas kyst. I protest mod dette har 7-eleven valgt at opkøbe samtlige gadehjørner i Utah.

Klimaredigér

Der er meget varmt i Utah. Til dags dato har man stadig ikke fået taget sig sammen til at måle nogle egentlige temperaturer, men Utah's overhyrde Søren Østergaard har sagt at han vil gøre noget ved problemet allerede i 2025.

Det regner kun sjældent i Utah, da man har valgt at bygge et stort halvtag over hele landet. Det sker dog at halvtaget går i stykker, hvorefter en smule regn kan slippe ind.

Økonomiredigér

Utah's økonomi er baseret på eksport af karse og saltstænger.

I det sidste 10 år er efterspørgslen efter karse faldet drastisk grundet frygt for den karsebundede sygdom: influenza. Dette har blandt andet medført at halvdelen af Utah's befolkning står uden job og penge.

Demografiredigér

I 2007 havde Utah en anslået befolkning på 123.745.331,665 ± 2 % hvilket var en vækst på 220,4523 % siden 2006.

En stor af befolkningen bor langs saltsøen.

Ophavredigér

De to største oprindelsesgrupper i Utah er:

  • 99.0% Utah-nitter
  • 0.98% Hollændere

Og resten er

  • 0.02% danskere

Kultur redigér

Der findes kun et lovligt musikband i Utah nemlig U2 og den eneste tilladte sang er "Where The Streets Have No Name". Nationalfilm er E.T. og YouTube.