FANDOM

Roberttoddlincoln

"En ulykke kommer sjældent alene"

~ Anonym om den seneste folkeafstemning

En ulykke er det modsatte af lykke, men rammer et bredere spektrum, da ulykke er et specifikt substantiv, mens lykke er et amorft begreb, der ofte bruges i flæng.
Ulykker fremkaldes af de såkaldte ulykkesfugle, som i virkeligheden er personer med en yderst negativ karma, der påvirker rum-tidsstrukturen i uheldig retning.

Kendte ulykkesfugleredigér

Som eksempler på ulykkesfugle kan nævnes Abraham Lincolns søn, Robert Todd Lincoln, som ved sin blotte tilstedeværelse var i stand til at aflive amerikanske præsidenter. Robert var til stede, da hans far udåndede, efter at være blevet skudt i et teater. Senere blev Robert krigsminister, og han stod ved siden af, da præsident James A. Garfield og han selv i 1881 skulle med toget til New Jersey. En utilfreds borger skød Garfield i ryggen på jernbanestationen. I 1901 var Robert inviteret med til en ceremoni for præsident William McKinley, som blev skudt i brystet og maven, da Robert nåede frem, hvilket fik ulykkesfuglen selv til at bemærke, at han åbenbart havde en usund indflydelse præsidenter.
En anden ulykkesfugl var sygeplejersken Violet Jessop, som havde en markant evne til at få de skibe, hun var om bord , til at synke. Violet fik sænket luksuslinerne Olympic, Titanic og Britannic i henholdsvis 1911, 1912 og 1916. Morsomt nok var de tre fartøjer søsterskibe, og Violet selv overlevede alle tre forlis, før hun gik i land og fortsatte sit arbejde på mindre skibe, der besejlede Mississippi. Hun gik selv ned i 1971.