FANDOM

Ulla-Terkelsen

Ulla Terkelsen ses her, imens hun informerer om situationen ved sin bil uden for en eller anden lufthavn i et eller andet land. Læg mærke til det faste og tryghedsskabende blik; det milde smil

"Ulla Terkelsen, TV2, Beijing!"
~ Ulla

"Håret er aldrig blevet sat"

~ Lufthansa om hende der reporteren...

Ulla "Hot Piece of Ass" Terkelsen, født mandag 15. maj 1944 (og datter af hr. frisør Terkelsen), er en dansk journalist, udenlandskorrespondent, forfatter, institution, rollemodel, skuespillerinde[1] og folkeheltinde. Ved seneste optælling[2] havde hun rapporteret direkte fra brændpunkter i 214 (pænt sejt lavet, når der kun eksisterer 191 lande i verden!) lande over hele jorden samt fra syv andre planeter og måner.

Ulla Terkelsen kan prale af, at være Danmarks eneste officielle ekspert i alle lande, alle politiske hårdknuder og alle emner. Hun har engang udtalt, at hun søger på nettet i et par timer, inden hun går på fjernsynet, hvilket gør, at alt, hvad hun siger, ukritisk bør sluges råt. De utallige gange, hvor hun påviseligt siger noget forkert, bør øjeblikkeligt følges op af en dyb selvransagelse, for når hun er ekspert i ALT, må det forkerte nødvendigvis være korrekt, hvorefter den etablerede videnskab forsvinder, gennemgår en metastase og diffunderer bort i en sky af logik.[3]

Ullas TV-fødsel redigér

Ulla er født som tv-reporter, har aldrig været andet (quizvært fx). Bliver aldrig til andet, men det er da også godt gået.

På TV-Avisen i 1970'erne flød det med gode udenrigsreportere; vi nævner i flæng: Claus Toksvig, Lasse Budtz, Ib Rehné Cairo, Peter Dalhoff-Nielsen, Lasse Jensen, Jørgen Flindt Pedersen... Modne mænd i bedemandstøj, som nød respekt og anseelse.
[4]

Her starter Ulla Terkelsen så ud i London, iført pels (og kun pels), og hun giver hele gravfølget feminint modspil, for hun var faktisk ret tjekket, dengang[5] såvel som i dag.[6]

Da hun bliver hot-hentet af TV2 i 1989, er det bare som om tiden har stået stille et kort sekund, og pigen fortsætter sin odyssé på verdenslufthavene.[7]

Hvad har du under blusen skat
Hvad har du under blusen, skat?
Hvad har du under blusen skat

Ulla Terkelsen startede også trenden med farvede tørklæder.[8] Hendes frisure har ingen derimod bemærket.[9]

Højhælede fodnoter redigér

  1. http://youtube.com/watch?v=wDnel5_uzBI
  2. Optællingen blev foretaget af fru Tove Johansen fra Næstved og er resultatet af over en times hårdt arbejde
  3. Også kendt som "ullaficering"
  4. Vi gider nemlig ikke nævne Georg Metz og ham fra Lorry, for de var/er så kedelige
  5. Hun var med mig i Nyhavn og danse på bordene
  6. Det er ikke en hvid løgn! Vi er bare høflige.
  7. Og sin private tour de soveværelse
  8. Siden tog hun dem mest om halsen
  9. Men hvorfor skulle de dog også det?