FANDOM

Tyrkiet
800px-Flag of Turkey.svg
Tyrkvåbenskjol
(Flag) (Våbenskjold)
Motto: Yurtta Sulh, Cihanda Sulh. Jeg tager sol, du tager sol.
Nationalmelodi: Sie Tanz Den Rhytmus...
Korttyrkiet
Hovedstad Ålborg Storcenter
 Tidligere hovedstad Berlin
Største by Istanbul
Officielle sprog Mest tysk, men til tider også en dialekt af dansk.
Regeringsform
overbjergged
Cirkus Nemo
Ikke forstå..
Hva?
• Stur, stur numse?
• Jag spelle Fussball, jah.
Banko
 ?
 ?
  Klima Tørt og fuld af fluer.
Nationalhelt(e) DJ Ötzi og Kemal naziTürk
Valuta 1 Ged = 100 Kvinder
Religion Kristendom, Islam og Nazi.
 Befolkning  Mange millioner
 Areal  Stort
 Befolkningstæthed  Meget tæt
 Etniske grupper  80% Tyrkere, 15% danskere og 5 % geder
 Største Eksportvarer  Tyrkere
 Største Importvarer  Fetaost og udenlandsk øl, samt danskere med podagra.
 Nationaldyr Ged
 Nationalsport  Prutte på prisen
 Åbningstider  Døgnet rundt
 Internetadresse  [www.hvorerminfætter.dk]
 Telefonnummer  De har ikke betalt telefonregningen, sigger Gud.

Tyrkiet er et meget bjergfyldt land, lidt ligesom Sverige (dog uden lugten af gløgg og Dalarheste).

Bjergene har lokket mange bjerggeder til, som igen har lokket mange bjerggedehyrder til og de har lokket mange fluer til. Fluerne har lokket mange forskellige folkeslag til landet, indtil osmannerne kom og skræmte dem alle sammen væk, med deres dårlige ånde (den lugter lidt ligesom Sverige tilsat hvidløg).

Tyrkiets største eksportvare er tyrkere.

Osmanner-riget og dets faldredigér

Osmanner-riget var et stort rige, der stod fra 1299 til 1922, grundlagt ad Osman den 1. Riget har gennem en længere periode invaderet og besat andre nærtliggende riger samt dagligevare kiosker syd for Køge. Noget at det mest kendte Osmannerriget gjorde, var at prøve på at invaderer Europa, og gøre hele Europa til muslimer, og deres lande til en del af deres gedekneppende, pædofile, hedenske kultur. Dog havde Vlad Tepes, bedre kendt som Vlad Spidderen, inspirationen til novellen Dracula, skrevet af Bram Stoker, oprindeligt udgivet i 1897.

Vlad synes det var noget gris med alt det lort de Tyrkiske labaner rendte og lavede, så han spiddede nogle af dem på pæle, og nogle af hans egne, for at skræmme de hedenske abekatte væk. Det lykkedes, og i dag er Rumænien, hvor Vlad Tepes engang levede, et land der stadig hylder Vlad som nationalhelt, på længde med Tordenskjold eller Harald Blåtand i Danmark. De lavede en masse andet lort, men riget faldt i 1922, og Gudsskelov for det.

De danske kolonier i Tyrkietredigér

Efter Danmarks ekspansion i 1985, er flere dele af Tyrkiet blevet indlemmet, som danske kolonier. De danske vasalkongers magt er hovedsageligt koncentreret om Marmaris, Kemer, Alanya og Icmeler. I disse områder er hovedsprogene, dansk, tysk, svensk og norsk.

Tyrkiet i dagredigér

Tyrkiet i dag er styret af Recep Tayyip Erdogan, der styrer landet med så hård en jernnæve af både Hitler og Stalin ville være tilfredse. Flere uroligheder har foregået i landet, især da Syriens venlig, demokratiske præsident, Bashar Al-Assad, gerne vil smide nogle af de terrorister og uromagere i landet, til Tyrkiet, så han kan spille skak og drikke te i fred.

gl:Turquía