FANDOM

Tuewest

Tue West, inden hun blev anerkendt som mand.

"Det bli'r jo nok endnu en sang om kærlighed"

~ Spademanns Leksikon om denne artikel

Tue West (også kendt som Tue Track) er en dansk hiphopper og guitarspiller, som fortryller unge pigesind med skingre toner af usmagelig lyrik. Selvom Tue havde udviklet hjerneceller i en alder af mindst 20 år, valgte han alligevel at gå ind i musikkens verden med udgivelsen af sin første solo "Tue West" i 2003. Velvidende om sin egen ulidelige stemme.

Tidlige liv redigér

Tue Hæs (født 25. april 1977 i Hundested ved Struer) blev født 5 dage for tidligt, hvilket medførte en række mindre pigmentfejl. Rygterne går på, at Tue blev født med en teltpløk i luftrøret, og derved havde meget svært ved at trække vejret selv. Det førte til en hård barndom som slangemenneske, i ellers trygge rammer med både mor, Gitte og far. I sin fritid tjente han lommepenge ved at tune lightere hos den lokale købmand.

30px-Cquote1 svg Den fede flodhest havde ret - Tue West ligner jo virkelig et handicappet rumvæsen! 30px-Cquote2 svg
Demokrit om Tue West

Karriere som dobbelt-West redigér

Tue Hvæs har de seneste par år oplevet et kæmpe gennembrud på den internationale musikscene. Han lå bl.a. nr. 1Boogielisten i 2009 hele 5 uger i træk både i Rusland, Øst-Tyskland og på Sydsjælland.

Hvorfor succesen skulle tilsmile lille Tue, er der mange kloge mennesker som har spekuleret over. Flere uafhængige forskningsprojekter er imidlertid kommet frem til, at der er en ganske særlig grund til Tue's internationale succes. Bl.a. Christian Borup - førende astrolog på området - har regnet sig frem til, at Tue West i virkeligheden er én og samme person som den amerikanske borgerrettighedsforekæmper og freelancer: Kanye West. Et af eksperternes stærkeste argumenter er, at både Tue og Kanye står til at være født i 1977. OG at de begge hedder West til efternavn!

Bedste sangredigér

  • Hun er fri