FANDOM

Travian er et Browserspil, som der på det seneste har indfanget mange unge drenge i Danmark.

Travian
Delvist truet
Travian

Kig ikke for længe, da der er risiko for smitte.
Videnskabelig klassifikation
rige: Virus
række: Ikke eksisterende
klasse: Har ingen
orden: Nogenlunde
underorden: Tribalwars
Familie: Browserspil
Slægt: Farlig virus
Art: Tegninger

Travianafhængihed redigér

På det seneste har mange unge drenge, især i alderen 12-17, blevet afhængig af Travian. Der er nu yderligere indikationer på, at sygdommen har ramt den lidt ældre generation, og det faktisk er folk helt op i pensionsalderen, der er blevet afhængige. Symptomer indebærer ting som frivillig opvågning midt om natten, manglende skolegang, o.a.

Dette har gjort at lektier, venner og generelt socialt samværd og manglende. Derudover er generel isolering og manglende kontakt til den smittede kan både være fysisk og psykisk skadeligt. Sandsynligheden for kontakt, er alligevel minimal, så luk døren og hold dig væk. Hvis man skal i kontakt, må man huske beskyttelsesdragt og briller.

Områder redigér

Travian er udbredt over stort set hele verden. Dog er der nogen områder der er værre ramt end andre. (Se kort) Farligt var det især i Australien, hvor hele landet var inficeret, og bare man opholdt sig der, ville man højst sandsynligt blive smittet. Nu har Australien dog snart fået disinficeret hele landet, men i det nordlige og sydlige Australien ligger den stadig og slumrer.

Kur redigér

Indtil videre er ingen kur fundet. De forskere der forsker i sygdommen, mener den har stor lighed med sygdommen kræft, og tror at løsningen er den samme.