FANDOM

Traktortræk

Vinderen af årets traktortræk, vinder en søster, til én af de ansatte hos Stål-profil.

Traktortræk er den mest populære sportsgren i Jylland, udenfor de byer der har sit eget hold i kvinde-håndbold. Traktorerne der bruges, er dels almindelige, og dels "specialbyggede"[1], således at de er bedre egnede til at konkurrere i i Fullpull[2].

Traktortræk er jyllændernes svar på den gallop man ser i Klampenborg, rallykørslen på Lolland-Falster, kutter-ræs på Bornholm og Færøerne samt snescooter-løb på/I Grønland. Dvs. en lokalt dyrket sport, som alle følger med i, og alle spiller om penge på[3].

Noterredigér

  1. Dvs. udborede og forsynet med speciallavede vinterdæk, året rundt.
  2. Traktoren trækker en slæde, med noget tungt ovenpå, og så gælder det om at køre en bestemt afstand hurtigst. Undervejs bliver vægten så forøget, i takt med kørslen. Er man udgået for mælkejunger og gamle biler, bruges den lokale kromutter og hendes 9 døtre, da de alligevel vejer over 150 kg pr stk.
  3. Dog er der betrageligt flere utilsigtede graviditeter ved et traktortræf, end der er ved f.eks. et scooter-løb.