FANDOM

Tordenflue (en) er en lille irriterende flue, der opstår spontant i forbindelse med tordenvejr. I følge Einsteins relativitetsteori kan masse omdannes til energi og omvendt. Ved et tordenvejr bliver luften tilført så meget energi, at der spontant opstår store mængder af tordenfluer.

Videnskaben har i dag ingen forklaring på, hvorfor det kun er tordenfluer, der opstår spontant - og ikke f.eks. elefanter eller potteplanter. Det har dog været med til at forklare mysteriet med den forsvundne sok i vaskemaskinen: Der er ikke forsvundet en sok, der er kommet en mere, dannet ved den overskydende centrifugalkraft.

Tordenfluers primære formål er at genere pattedyr ved at kravle ind i deres ører, samt at lægge sig til at dø inde bag glasset på en LCD skærm og derved optræde som såkaldte døde pixels.

Opdateringredigér

For nyligt (2007) er det lykkedes videnskaben at påvise, at elefanter også opstår spontant ved tordenvejr. Dette sker oftest i 12 km højde men da elefanter ikke kan flyve falde de hurtigt til jorden. Dette har forklaret et andet tidligere uudforsket område: Hvordan lufthuller opstår. Disse forårsages simpelthen af en hurtig-faldende elefant. Ligeledes giver dette også forklaringen på, hvorfor der oftest høres små efterfølgende tordenbrag efter et stort: Det er når de spontant opståede elefanter rammer jorden.