FANDOM

Offentlig toilet i Nyhavn
Offentligt toilet
Nyhavn 0, København K, Danmark,
Nyhavn2
Tilgængelighedsgennemsnit: 3,75

Inspiceret den 25-05-2001 af Eva Glistrup.

Beskrivelse Underjordisk toilet i starten af Nyhavn
Vurdering Pænt toilet med betjening, gratis for kørestolsbrugere.
Parkering Klasse 5. 1 afmærket handicapbås i Nyhavn ved nr. 2. Desuden 3 afmærkede handicapbåse på Kongens Nytorv foran Charlottenborg, men de er ofte optaget og udstigning i bilens venstre side er mod vejbanen i tæt, til tider hektisk trafik. Antal klasse fem og fire båse: 4.
Adgang Klasse 3. Kørestolselevator, 155x85 cm, langsom og ikke altid velfungerende. Automatisk dørbetjening. Antal klasse fem til tre indgange: 1.
Indre niveauforskelle Klasse 3. Kørestolselevator, 155x85 cm, langsom og ikke altid velfungerende. Automatisk dørbetjening. Antal klasse fem til tre indgange: 1.
Toiletter Klasse 4. Pænt og rent handicaptoilet, vendediameter 144 cm, 2 armstøtter, håndvask kan nås fra wc. Antal klasse fem og fire toiletter: 1.
Indretning Klasse 5
(Kilde:Tilgængelighedsdatabasen for rygmarvsskadede i Danmark)
Nyhavn3
Toilettet i Nyhavn er kendt for at være det toilet som i sommerhalvåret aftager flest liter urin i Danmark fra trængende gæster.

Hvis alle de trængende begyndte at tisse i Nyhavn ville verdenshavene stige 6 meter. Derfor har man strategisk placeret toilettet ved indgangen til Nyhavn - ved Mindeankeret hvor mumificerede modstandsfolk hvert år d. 9. april mindes de sømand som under Besættelsen måtte lade vandet blive deres sidste hvilested....

Nyhavn4

Øøøh, bøøh men ihvertfald er dem som er til håndbajer og fødderne ud over kajen hånd i hånd ikke i tvivl om hvor de skal bevæge sig hen, når trangen melder sig...(Fyyyh...når vedkommende skal tisse! Man går ikke i Nyhavn for andet end at drikke sig fuld)

Interiør redigér

Nyhavn
Nyhavnlort

Her venter der folk som kommer i nogenlunde appelsinfri tilstand en overraskelse. Alle mahognidørene er bevaret og urinalerne er også originale. Her findes selvfølgelig en faguddannet tissekone og tissemand som kan vejlede den lettere påvirket gæst til at kunne ramme kummen ordentlig med sin bagdel. Er der trængsel, lader tilgangen til ledige kummer dog noget tilbage at ønske. Ligesom rengøring af selve urinalerne, der til tider kan bruges til andet end, ja, netop urin. I dette konkrete tilfælde, synes en hund at være blevet luftet.

Folk som har anvendt toilettetredigér