FANDOM

Her er en ordbog til lidt alkoholiker-mundsvejr

Alkoholikernes rablen Det de (sandsynligvis) mener Betydning for dig, går vi ud fra
"Jeg drikker kun lidt." Vedkommende mener at vide, at han/hun drikker mindre en Svendsen på den anden bænk. Den selvvsamme Svendsen, som sagde noget lignende lige før. Medmindre du har din daglige gang i sundhedssektoren, burde det kun vedrøre dig, hvis du er så heldig at eje stamkiosken, hvor den pågællende alkoholiker kun køber "lidt".
"Jeg kan stoppe med at drikke, når jeg vil." Vedkommende aner ikke, at udsagnet er 100% sandt, men forsøger at bortforklare den halve kasse øl der suges på fastende hjerte, hver morgen. Hvis du er pårørende til afsenderen af førnævnte citat, bør du - grædende - spørge, hvorfor det så ikke er nu. Går det som ventet, vil alkoholikeren tage en slurk af en flaske.
"Jeg kan fandeme lede det her lorteland, bedre end statsministeren!" Vedkommende mener utvivlsomt, at en morgenbrandert er en adgangsbillet til magtens korridorer, men kan ikke se forskel på en bænk foran Fakta og Snapstinget. Medmindre du er Lars Løkke Rasmussen, og som sådan øjner en mulig konkurrent, bør du bare ryste på hovedet og gå videre.
"Hey - DO DÉR!" Dette citat er flertydigt: det kan både være en del af en anekdote om Brøndby Stadion, en trussel, et råb om hjælp, og ikke mindst en indbydelse til sex i den nærmeste busk. Hvordan dette citat kan påvirke dig, afhænger af din eventyrlyst - hvis den er udpræget, så husk knojern og kondomer, uanset om det er slagsmål eller forplantning du går ind til.
"Uhmm, dén smager godt." Alkoholikeren har fundet en flydende substans, med mindst 7,8% alkohol. Medmindre du er særdeles gavmild, så skynd dig at sige, at du ikke kan lide den. Alternativet er, at alkoholikeren sender dig ned på hjørnet efter en posefuld. For din regning.
"Uhhh, dén smagte af mér." Alkoholikeren anerkender, at der er alkohol i det vedkommende lige smagte på. Desværre er den ikke stærk nok til at fjerne abstinenserne. Sig kun "skål" og drik - men kun én genstand. Almindelige mennesker kan ikke klare ret mange sjusser af dén kaliber, uden at møde fuld op hos andre.