FANDOM

"Der bor en sangfugl i frøken Tinas bryst. Den er ikke stor, men hvor bor den smukt"

~ H.C. Andersen om Jenny Tina Lind

Tinadico1
Tine Dickow er en dansk "singer"/"songwriter". Hun er samtidig dronning og hersker over planeten Tauron 6.

Tina kom til Jorden med én mission: at tryllebinde menneskene med sin smukke sangstemme, for derefter at udrydde dem. Det går ret godt indtil videre, og Tauronerne glæder sig til at overtage vores jord i løbet af et par år.

I ren desperation, for at stække hendes magt, har man uddelt alt hvad der findes af kulturpriser og legater (de såkaldte holdkæft-priser) i Danmark for at lukke munden på "Tina med det dystre blik", så hun ikke behøver at leve af at spille musik og optræde nøgen i tv-serier.[1]

Desværre er der en gruppe af mennesker, som kender hendes sande identitet. Det er dem der downloader hendes musik ulovligt og sælger det til en billig penge for at mindske hendes magt.

30px-Cquote1 svg

I'm beginning to see the signs
Calling for me from in between the lines
I'm beginning to wonder how long
Before I go under?

30px-Cquote2 svg
Tina

Tine Dick redigér

Tinadico2

Det korte øjeblik hvor Tina smiler

I erkendelse af, at man havde skabt et kulturelt elfenbenstårn, viste Tina kløgt og omtanke ved at medvirke i SAS-kampagnen Så godt som ingen hjemme, hvor det rent faktisk lykkedes at gøre mere reklame for Tina Dickow end for SAS.

Det helt exceptionelle øjeblik er, hvor det lykkedes at se hvordan Tina ser ud når hun smiler (lidt skævt måske... men det er der). Scenen måtte efter sigende tages om 16 gange.

Fodnote om nøgenhed redigér

  1. Jojo, vi husker det godt, Tina. Den der scene med Peter Steen på hotelværelset ...