FANDOM

TigerTank

Ovenfor: En stolt ejer af en "Tiger-I tank".

Tiger1

Tiger tanken var en tysk designet kampvogn, som primært blev produceret og andvent af Tyskland under Anden Verdenskrig.

Egenskaber redigér

Der blev produceret to forskellige Tiger tanks (Tiger I og Tiger II), men kendetegnet for dem begge var at det var nogle tunge kampvogne (ca. 60 tons eller 60.000 kilo hakket tomater). Derforuden var disse flotte kampvogne udstyret med en kæmpe 88 mm kanon.

Styrker redigér

Tiger tanken var uovervindelig i nærkamp. Kampvognen var udrustet med et meget tykt lag panser hvilket gjorde, at selv en atombombe ikke havde nogen effekt på tanken. Ligesom i computer- og playstationspillet GTA, så eksplodere alle de ting en Tiger tank kørte ind i. Dette var en god egenskab at have, hvis fx kampvognen var løbet tør for skud, så kunne man blot køre ind i modstanderens kampvogn også eksplodere den.

Svagheder redigér

Tiger tanken var blot i besiddelse af mindre svagheder. En lidt ironisk svaghed var, at kampvognen var så gennemført perfekt, at ufaglært arbejdskraft havde svært ved at producere maskinen. Derfor var det en både meget ressource- og ikke mindst tidskrævende proces at fremstillet en Tiger tank. Dette viste sig at være et kæmpe problem for tyskerne under Anden Verdenskrig, idet især russernes kampvogne ikke var særlig svære at producere. Selv den mest invalide russer kunne producere en T-34 tank på under en time, hvilket ikke var tilfældet for tyskerne og deres Tiger Tank.

Navnet redigér

Man ved idag ikke, hvorfor nazisterne valgte navnet "Tiger Tank" og ikke "David Hasselhoff Tank". En mulig forklaring på dette kunne være, at David Hasselhoff endnu ikke var blevet født - omend det er en dårlig forklaring på mysteriet.

Ovenfor: 3 medlemmer af et "Tiger Tank"-crew. De skulle angiveligt lede efter deres Tiger tank, som tilsyneladende er forsvundet på mystiskvis.