FANDOM

Thyborøn er en by hvor det ALTID blæser. Befolkning består hovedsageligt af stive fiskere, tyske turister samt det lokale stammefolk, der er indvandrede fra Thy (deraf navnet Thyborøn) for cirka 673 år siden. Thyborøn er Danmarks største industrihavn og Gitte Henning, Danmarks største fiskekutter, holder også til her. Hele området har en, nogen vil sige voldsom, aroma Fi$k (den thyborønske valuta) som stammer TripleNine (999) eller Taff, som de lokale kalder det da de ikke er gode til at læse.

Naturredigér

Århus Universitet har i perioder forsøgt at skræmme bade gæster bort fra fjordsiden ved bla. at opsætte små skilte med dødningehoveder. Den problematiske del af produktionen blev senere outsourcet til bla. Nigeria og Indien. Landskabet omkring Thyborøn består mest af alt af sand samt et par enkelte vindblæste træer hist og her.

Befolkningredigér

De lokale stammesamfund er de eneste af sin slags i Danmark, og kan bedst sammenlignes med de primitive Uga-Uga stammer i Amazonas regnskov. Nogle af de fællestræk er blandt andet et primitivit og udforståeligt sprog, de lever en simpel livsstil, hvor fiskeri ernærer familien og de aggresive over for fremmede. Stammerne lever i harmoni med hinanden, indtil en af dem gør noget dumt, men der eksistere samtidigt en skarp opdeling blandt familierne/navneklanerne, som der værnes meget hårdt om. Det bevirker en gen-mæssig kanibalisme hvor generne holdes inden for familiebåndet, typisk bliver fætre og kusiner gift og får børn inden for hver stamme.

Stammefolkene lever i sandhuler, så man skal være påpasselige når man bevæger sig rundt i Thyborøn. Man pludselig kan brase igennem taget og stå i en eller andens stue, og så er der ballade. Dog kan en tilspidset situation undviges ved at medbringe en fakkel eller tørfisk (man skal dog ikke medbringe bandet Tørfisk). Man kan tilbyde tørfisken som offergave, hvis dette fejler så skulle man nok have bebragt faklen, da de lokale er bange for ild.

Musikredigér

Etablerede kunstnerredigér

Thyborøn blev udødeliggjort i togvisen "VLTJ" af Tørfisk. Derud over er byen hjemstavn for den kaffepunch elskende fanø tosse Johnny Madsen der er kendt for at skrive tekster der er lige så uforståelige som når Kim Larsen synger.

Kommende stjernerredigér

Der bliver stadig skabt nye stjerner i Thyborøn bla. det lokale band "Vi knepper din søster" som især Thomas Blachman er meget begejstret for, han er os deres eneste fan, men det er lige meget fordi at få Thomas Blachmans accept som kunster er større end at vinde samtlige priser til DMA, i følge ham selv i hvert fald.