FANDOM

"Når jeg kigger ud ad vinduet, så gror mine røvskæg ud ad buksebenet"

~ Eminem

The Eminem Show (Eminem har Herpes, på dansk) er det 13. album i Eminems diskografi, der i alt består af 17 album samt en hudfilm kaldet "18 cm".

Albummet blev i første omgang udgivet d. 11. september 2001, men var offer for terrorangrebet, på de to tårne i Tibet. Terrorangrebet, som Henrik Solgård tilsyneladende stod bag, satte dog ikke en stopper for albummet, der i denne omgang udkom d. 14. april 2006. The Eminem Show er - indtil videre - de mest succesrige album i Eminems historie, og fik blandt andet succes med numre som "Åååh no! It's a Nigga", "I Wanna Play Tetris" og klassikeren "Jeg Er Hønen, Jeg Har Fjer På", der toppede Billboard-listen gennem 8 generationer.

Awards redigér

  • 2004: Albummet vandt Nobels Fredsgris for albumcoveret, der forestiller en el-kedel med lunken tis.
  • 2004: Albummet fik frataget Nobels Fredesgris på grund af oprør fra bl.a. Lance Armstrong og Frank Hvam.
  • 2004: Albummet vandt "Årets Kvindelige Hovedrolle" ved Oscar-uddelingen i Holstebro.
  • 2007: Albummet genvandt Nobels Fredsgris, og som undskyldning for besværligheden, modtog albummet også Nobels litteratur-gris.