FANDOM

Tempelbjerget

Her ses en model af Salomons Tempel, i skala 2/1. Eller 1/1. Måske 1/35?

Tempelbjerget er et bjerg i Jerusalem, hvorpå man engang placerede jødernes vigtigste helligdom, men som senere blev skændet på det groveste af kristne korsfarer og muslimske tilflyttere. Nu om dage kan det kendes på at blive holdt oppe af Grædemuren, og en fortælling om at Jesus væltede nogle kiosker på gårdspladsen.

Historieredigér

Ifølge den objektive videnskab, var det på Tempelbjerget at Gud samlede den fornødne jord til at lave verdens første menneske, Adam. Siden dengang, er det gået støt ned ad bakke for bjerget:

  • Abraham forsøgte at halal-slagte sin søn, Isak.
  • Derefter byggede man en synagoge på toppen, som dog blev raseret af iranernes forfædre.
  • Så byggede man en ny synagoge, som blev raseret af Berlusconis forfædre.
  • Så byggede romerne et hedensk tempel på toppen. Som blev raseret af muslimerne.
  • Jøderne byggede synagoge nr 3 på toppen. Hvorefter muslimerne raserede det igen.
  • Muslimerne byggede en moské, som de kristne raserede.
  • De kristne raserede moskéen, og udnævnte den til kirke. Hvorefter muslimerne raserede den.
  • Kirken blev til moské igen, hvorefter de kristne raserede indbyggerne istedet.
  • Så restaurerede muslimerne moskéen, for kristne penge. Og lod jøderne besøge den.
  • I 1967 blev det rigtig skægt, da jøderne tog hævn for alle raseringer, ved at rasere hele bjerget.
  • Officielt bliver der ikke raseret noget længere, da bjerget ikke længere ligger i vejen.