FANDOM

Taschen

Taschen's logo. Rygter vil vide, at det er tysk og betyder Næbdyr.

"At være eller ikke at være"

~ Mel Gibson om kunstanmeldere

"Tror du det Kystens Perle du bor på!?"

~ Pusle Helmuth om børneværelser uden kunstbøger

"Jeg kommer tit i deres boutiques, for at finde afhandlinger om mig."

~ Oscar Wilde om Taschen

Taschen er et tysk forlag der har specialiseret sig i at sælge kunstbøger til vanvittige ågerpriser. F.eks. er det ikke ualmindeligt at man må bøde 7-800 kr for en bog med titlen Fisser, hvilket er en fuldstændig ond pris for en bog vi alle burde læse, uanset køn[1].

Typiske Værkerredigér

Artbook

Taschens bedst sælgende bog

Til trods for at Taschen startede i '80 med at sælge tegneserier, har forlaget for længst specialiseret sig i bøger med følgende indhold:

...Kort sagt: Kunst

Typiske Kunderredigér

Tdame

Typisk Taschen-kunde

Taschens primære kundekreds, er selvfede hipstere, der fiser omkring i byer som København og dens kopier Amsterdam, Berlin, New York og London, samt de kryb der der gerne vil lege at de er hipstere fra netop disse byer. I Københavns undergrund er det gerne de (jysk) indfødte fra Kødbyen der cykler til Østergade 2A, for at bruge en masse penge på en bog med et indhold der ikke nødvendigvis interesserer dem det fjerneste, blot for at have den liggende[4] på et bord hjemme i klubværelset i Skelbækgade.

Blandt kunderne ses til tider studerende der efter lang tids opsparing langt om længe får råd til en bog der faktisk interesserer dem, men denne gruppe er sjælden.

Boutiquesredigér

Kan man tale flydende Hipster véd man, at Boutiques er en fattigmands-version af det rigtige ord som dog ikke vil blive omtalt her. Boutiques er plat-hipster, og betyder Butikker. Rygtet vil vide, at ordet er opfundet for at hipsterne kan kommunikere med os andre udskud.

Taschens Flag Ship Storesredigér

Papirkurvenredigér

  1. Navnlig de af os der i en alder af 42 år stadig får lommepenge af far
  2. Navnlig The Godfather
  3. Selvom de kalder det noget andet
  4. På den rigtige måde
  5. Som ved alt andet dansk, er filialen i KBH Taschens første.