FANDOM

Tarzan3

Billede af Tarzans elskerinde, Tarzan selv og Tarzans mor, 1923.

"UådiÅhdidubbiAaaaaaaaaurghhhhiahhhh!"

~ Tarzan om dengang han fik sine testikler viklet ind i en lian

Tarzan, abernes herre, junglens konge, jarl af Greystoke[1] og forladt af sine rige forældre under en charterferie i Kenya, hvor moren, Karen Blixen,[2] forelskede sig i en Masai ved navn Barua a Soldani og stak af med ham. Lord Greystoke, lille Tarzans far, opdagede, at alle hans kreditkort var blevet spærret,[3] så på en havneknejpe i Mombasa solgte han drengen til en forbipasserende stamme af pygmæer,[4] som var på vej til regnskoven. Lord Greystoke fik sin flaske med gin[5] og pygmæerne traskede af med drengen i et bambusbur. Lige før de nåede til regnskoven, så den unge Greystoke[6] sit snit[7] til at stikke af, og da han ved et tilfælde trådte forkert og faldt i et kaninhul, så havnede han nede i de underjordiske huler med slik og legetøj.

Tarzan forlader hulerneredigér

Efter års idel legen rundt med legetøj, frækt undertøj, nattøj, tøjter, syltetøj og utøj, blev den unge Tarzan lidt ked af slik og utøj, så han tog sin efterhånden godt slidte ble på og kravlede op i junglen, hvor han blev venner med en stor flok aber, der alle sammen hed Cheetah efter det berømte tv-næbdyr af samme navn. Her hos aberne voksede Tarzan op og lærte abesprog så godt, at han ved det næste fællesmøde blev valgt som miljøpolitisk talsmand for gruppen.[8] Derfra gik det slag i slag, og ved en international konference om "gravitationel fluktation i nærheden af sorte huller", der blev holdt i Gram,[9] mødte han Jane Goodall, internationalt anerkendt abeforsker og sosu-hjælper. Tarzan's scorereplik til Jane er blevet udødeliggjort i Edgar Ris Burroughs roman "Tarzan, King of the Tapas":

"Hvad laver en køn sosuhjælper som dig på en international konference om gravitationel fluktation som denne her? Jeg Tarzan!"

~ Adam Oehlenschläger om sit forgæves forsøg på at komme ind i dansk politik

Tiden derefterredigér

Sammen med Jane flyttede Tarzan til grevskabet Surrey[10] og boede i en træhytte om sommeren, sammen med en masse vilde dyr.[11] I vinterperioden rykkede parret til Kenya, hvor de ofte togfotosafarier og tog flotte billeder af de døde dyr, de havde skudt.[12] En dag kom de ved en fejltagelse til at køre for tæt på grænsen til Zimbabwe,[13] og gennem en dyr kikkert, som han havde stjålet i Harrods,[14] fik Robert Mugabe øje på Tarzan og Janes Corvette Sting Ray fra 1957 med trådhjul og hvidvæggede dæk, og denne onde mand beordrede straks sine negerorker[15] ind efter den lækre dyt med indhold. Og orkerne overvældede fuldstændig Tarzan, som havde glemt sin dolk[16] og sit taktiske atomvåben[17] derhjemme. Parret blev bundet og ført til Harare, hvorpå Jane blev smidt i kælderen under ligestillingsministerens harem med henblik på senere optagelse.[18] Tarzan blev anset for at være en modstander af regimet, så han blev hakket i små stykker med machêter og derpå smidt i læsket kalk.[19]

Den anden historieredigér

For mange vil ovenstående - men præcise - beskrivelse af Tarzans liv fravige fra de hidtil kendte versioner. Som det kan ses, er der også en del navnesammenfald, hvilket forklarer, hvorfra Edgar Ris Burroughs[20] havde hørt navnene, men ikke hele historien. Vi må derfor gå ud fra, at Burroughs blot har digtet videre selv.
Men denne her version er verificeret, clearet, godkendt, autoriseret, sikkerhedsgodkendt og varedeklareret af både Ombudsmanden og Det schweiziske Vitamininstitut.[21]

Junglenoterredigér

Tarzan4

Tarzans barnebarn hedder Omar og bor i dag i Algeriet. Han er kun 1/4 abe[22]

  1. dansk: Gråstok
  2. Forfatter til bogen "Min afrikanske barm"
  3. Karen havde købt en nedlagt kaffeplantage med dem
  4. En slags bittesmå negre
  5. Gordon's selvfølgelig
  6. drengen altså
  7. Han havde husket sin dolk
  8. Med særligt ansvar for adelige primater
  9. Ligger i Sønderjylland, nord for Ausfahrt
  10. Igen et fiktivt sted
  11. Kendt som The Rat Pack
  12. På en nænsom og yderst behagelig måde for de truende dyrearter, selvfølgelig
  13. Ja, egentlig hedder stedet altså Rhodesia
  14. Englands svar på Bilka
  15. Små sorte onde mænd med rytmesans, machêter og tykke læber
  16. Se, dét var dumt
  17. Helt ærligt: han gad ikke slæbe det med. Sådan en tingest vejer 65 kg
  18. Eller måske nærmere indtagelse
  19. Mørbraden, hjertet og hjernen kom dog i Mugabes private fryser til senere fortæring
  20. Fordrukne, gamle sjuft!
  21. Der findes intet mere troværdigt organ i Universet
  22. Se, det er dén slags halvhjerne-kommentarer, der kan give din cyberspaceprofil en malign prognostik ...