FANDOM

Taburetsyge

Fotografen Mads Nissen har her dokumenteret hvordan "Taburetsyge" kan arte sig: ham til venstre har meget stålsatte øjne, med billeder af ministerbiler på nethinden. Ham til højre sidder bare så godt, at han ikke kan skjule et smil.

Taburetsyge er en relativt almindelig lidelse, der kategorisk rammer politikere fra samtlige partier[1]. Taburetsyge opstår almindeligvis, når man efter en periode på 2-18 måneder, indser, at realpolitik forhindrer én i at føre sine mærkesager ud i livet. Når denne højere - næsten religiøse - erkendelse nåes, vil den pågællende politiker pludselig opdage nær-filosofiske begreber som "Magt", "Høj Løn", "Ministerpension" og "Statsbetalte Privatchauffører".

Behandlingredigér

Der findes hverken vaccine eller kur, der kan behandle taburetsyge. Rammes man først[2], er løbet kørt. Man vil sætte sig fast med håndjern, kontaktlim, partihopperi, venner der holder én fast - you name it. Lykkes det nogen at smide én ud, vil man stå med tårer i øjnene, og planlægge sin returfest. Dem i toppen af kransekagen, vil oven i hatten tale om, at modparten har en "vagt", hvilket indikerer, at man kommer tilbage. Bliver man stemt ud af f.eks. Folketinget, kan man roligt vente på at blive genindsat af en ven, der har bruge for at låne éns egen kontaktlim, til selv at blive siddende.

Noterredigér

  1. Med Enhedslisten, som eneste undtagelse.
  2. Og det gør man!