FANDOM

Ttipstop

Den britiske komiker James Oliven synes ikke om TTIP, men han er heller ikke rig nok til at være med i klubben af en-procenterne, der har alle pengene og bestemmer det hele, og så koster det jo ikke noget at stille sig op og spille morgensur, vel?[1]

TTIP er forkortelsen for Transatlantic Trade and Investment Partnership, som er en aftale mellem EU og USA, der vil forbyde ophæve alle økonomiske, juridiske og intellektuelle suverænitets-tilkendegivelser for de enkelte nationalstater, for i stedet at overdrage disse rettigheder til de multinationale selskaber; herunder de internationale banker og kapitalfonde.[2]

EUs handelskommissær og bonusforhandler, Karel De Gucht, har offentligt lovet befolkningerne, at TTIP vil drive væksten fremad og skabe masser af velbetalte jobs til alle, uanset kvalifikationer. Ifølge Gucht, så vil TTIP pumpe EUs økonomi op med 111,2 milliarder euro, USAs økonomi med 190,7 milliarder euro, og resten af verden med 337,1 milliarder euro. Dette vil medføre en overflod af penge og forbrugsgoder, som Verden aldrig har oplevet før, lover Gucht.[3]

Den hemmelige kontekstredigér

Den hemmelige afstemning om aftalen har muligvis allerede fundet sted,[4] men pro tempore er det stadig usikkert, hvorledes implementeringen af de nye handelslove skal finde sted udenom de nationale parlamenter.[5] Fra sædvanligvis velunderrettede kilder forlyder det mandag morgen, at offentligheden sandsynligvis først vil bemærke den ny verdensordens ikrafttræden, når de enkelte individer kommer til at overtræde en af de nye love om intellektuel ophavsret eller handelsskadelige udtalelser Facebook,[6] og derpå bliver frihedsberøvet i et privat fængsel,[7] indtil man har betalt afbigt for sin forseelse til pågældende krænkede internationale selskab.[8]

Fodtipredigér

  1. Jamie blev dagen efter hentet af Fødevarestyrelsens agenter, efter at Kraft Foods havde anmeldt ham for højforræderi imod et af deres produkter, en kød- og proteinfri, gensplejset bouillonterning med ægte okse-smag. Han er ikke set siden ...
  2. De enkelte stater kan dog - i særlige tilfælde - få lov til at beholde kongehuse, flag og nationalsange, hvis disse altså ikke i mellemtiden er blevet copyrightet af en global koncern, som fx Dongman, Sachs & Corydon
  3. Efter lidt eftertanke tilføjer Gucht, at man jo ikke skal forvente at der kommer stegte duer flyvende ind i munden på én, men muligvis andre typer af fjerklædt kræ i tilberedt form (fx Buffalo wings)
  4. Ligesom det forrige og det næste folketingsvalg, samt de kommende tre folkeafstemninger om suverænitetsafgivelse til EU og USA
  5. Se mere fra de hemmelige møder her: [1]
  6. Vi vil gerne her benytte lejligheden til at gøre opmærksom på Spademanns eget krav verdensherredømmet, som er offentliggjort i et brev til verden
  7. Specialtilbud på waterboarding i denne uge!
  8. Rigtigt dumt tidspunkt at sige noget grimt om medicinalbranchen, doktor Mengele!