FANDOM

Trans Atlantic Union
Tauflag Taulogo
(Flag) (Våbenskjold)
Motto: For the Greater Good!
Nationalmelodi: It's a good Day to Die
Tauland
Hovedstad Zürich
Største by New York City
Officielle sprog Blanding af Engelsk, Fransk og Tysk
Regeringsform
Imperator
Humanistisk Teknokrati
Geert Wilders IV
Voldelige Minder
1., 2. og 3. Verdenskrig
28. januar, 2068.
Nationalhelt(e) George W. Bush III, Angela Merkel og N-Gin
Valuta Deuros (Værdi: 1 Deuro = 6.300 danske kroner)
Religion Kristen Skepticisme
 Befolkning  1,5 milliarder (and rising).
 Areal  Indtil videre ikke nok - vogt jer, Afrika!
 Befolkningstæthed  Mange i ghettoer
 Etniske grupper  Kun én: TAU!
 Største Eksportvarer  Ulandsbistand
 Største Importvarer  Ris, designervarer, veluddannede indbyggere
 Nationaldyr Ørnen (Tysk, fransk, polsk og amerikansk)
 Nationalsport  Fodbold
 Åbningstider  Altid
 Internetadresse  transatlanticunion.tau

"Efter Fusionen med EU har USA virkeligt potentiale til at blive et godt land..."

~ Oscar Wilde om TAU

"Nej, gå væk! JEg VIL IKKE!!"

~ Din far om at få et job

Trans Atlantic Union (på dansk: Den Transatlantiske Union) er en kæmpestor føderation der kommer til at opstå i 2068, som den logiske følge af de årelange venskabelige spændinger mellem EU, USA og USA mod sin egen befolkning.

...Således som den internettionelt anerkendte Level 78 Wizard 'LazYb8' profeterede på et chatforum i sensommeren 2011.

Ouverturen til optakten redigér

Hvem vogter Eders vogtere?redigér

I 2001 påbegyndte USA et årelangt korstog mod alle andre end den frie verden, og som gode hjemmedrenge joinede store dele af Europa dem i deres bombetogter mod terrormistænkte bønder. Dette var til gengæld ikke videre populært, og USA mistede gradvis mere og mere goodwill i Europa, samtidig med at de mistede mere og mere indflydelse. Til gengæld fik kommunisten Michael Moorestor magt over de amerikanske masser, at også de ønskede europæiske tilstande med veludbyggede velfærdsstater.
USA forsøgte at forhindre dette ved at opkræve alt, hvad Grækenland skyldte dem, og lige give Lehman Brothers skylden undervejs. Efter nogle år med velsignet fattigdom, fandt Verdens Størsteste Helt! Edward Snowden på, at han ville sladre til de europæiske aviser om, at USA i sikkerhedens, demokratiets og venskabets navn havde aflyttet små 168 mullijarder telefonopkald. Dét kunne europæerne ikke lide...

Optaktenredigér

Cette voiture Americainredigér

Efter et par år med politisk og diplomatisk uro, bevidst udført af Tyskland for at dække over sandheden, bekender EU kulør i 2022 og opsender Megasattelitten Gilles de Rais som - velforsynet med en Independence Day-agtig pulskanon - udsletter USA's nyeste prestigeprojekt; en bil der virker.
Denne handling, som USA ser som en grov provokation, starter en krig der primært udkæmpes til søs. EU vinder megastort, og det sker stort set uden tab, primært fordi, at EU til dén tid har verdens største flåde, og fordi at USA's bad standing globalt gør, at EU får en smule hjælp: Af Kina, Rusland, Brasilien, Indien og Californien... Og fordi at det der berømte missilskjold er i Europa.

Nedtaktenredigér

A short summary in Frenchredigér

Bref: l'état de l'Ohio fait fondre
(Lang historie kort: Staten Ohio smelter!)

Diplomatisk Dødvande redigér

Krigen, der mærkeligt nok ikke får titlen '4. verdenskrig', bliver afsluttet på en stor konference i Chile i året 2031, hvor de stridende parter pludselig kommer i tanke om, at de faktisk har bevaret venskabet midt i myrderierne. BRIK-landende går så vidt som til at love at betale krigsskadeserstatning til USA i 72 år frem. Men USA er stadig færdigt økonomisk og socialt. EU får skylden for, at Californien, Texas og Utah river sig løs i 2027, hvilket krymper USA's økonomi ekstremt. EU begynder en gradvis genopbygning af USA i 2032, meget lig den omvendte situation med Marshallplanen, men med hele EU's lovgivningsapparat med oven i pakken. USA bliver altså behandlet omtrent som Serbien blev i 2012. USA's regering vil hade det, men befolkningen vil være udpræget positiv.

Fusionen redigér

Efter en årrække med massivt juridisk og økonomisk pres fra Bruxelles, stifter Michael Moores barnebarn, Luanne Moore, et politisk parti, der minder lidt om en blanding af Socialdemokratiet og Forza Italia. De stiller op ved præsidentvalget i USA og får uhyrlige 88,7% af stemmerne. Højesteret underkender valget, hvilket forårsager masse-hængninger i gaderne - ca. 21% af USA's dommere omkommer, de fleste dræbt af hæren og politiet. Det nye parti ser til, at USA får tildelt en officiel kandidatstatus til et medlemsskab af EU, men den efterfølgende regering får forhandlet sig frem til at EU og USA fusionerer til TAU, og en fælles hovedstad opføres i ruinerne af Zürich.

Af praktiske årsager indføres et føderalt to-partisystem (ét europæisk og ét amerikansk), som skiftes til at have flertal i Den Atlantiske Kommission, hvor kun tidligere offentligt ansatte kan vælges ind. Fuldstændig tyvstjålet efter romanen Starship Troopers - hvilket også skyldes valget af unionshymne: den er fra film nr. 3 i rækken...

Hvad målet bliver, ville LazYb8 ikke fortælle, men han gav ét hint: FN nedlægges i 2342, af Bhutan, som til dén tid er eneste medlem.

Se ogsåredigér