FANDOM

Tågehorn2

Et meget almindeligt tågehorn, navnlig i Udkantsdanmark.

"Slige Gaveäsker haude vi sandeligen icce paa min Tid."

~ H.C. Andersen om indpakningen på billedet.

"Jeg bryder mig ikke om denne artikel..."

~ John Mogensen om et-eller-andet der vedrører Tågehorn

Tågehorn er den officielle betegnelse for en bestemt type fyrværkeri der kendetegnes ved den giftiggrønne indpakning, den fjollede tegning på æsken, og en virkeligt ubehagelig lyd ved antændning.

Øvrige Betydningerredigér

Tågehorn1

iTågehorn 4,0

Tågehornredigér

Et tågehorn i klassisk forstand er en genstand beregnet til at skabe støj ved kraftig tåge, således at skibe og andre forsamlinger af alkoholikere kan finde hjem til lande som Thy, Svendborg, Klintholm Havn og Christiansø.

Historisk set, har tågehornet aldrig været brugt til noget som helst, da de fleste søfarere generelt foretrækker at bruge radar, GPS og røgsignaler når de skal lægge til kaj. I sjældne tilfælde, har kaptajnen ombord bare hyret en lods og sluppet for at lytte til det lokale tågehorn. Før teknologien tillod det, valgte man dog at sejle på grund fremfor at trille skuden ind i tågehorn-farvand, simpelthen pga. den frygtelige lyd.

Tågehorn3

Bio-Tågehorn

Zenia Stamperedigér

Ordet "tågehorn" kan også hentyde til en bio-teknologisk opfindelse kaldet "Zenia Stampe". I denne kontekst er et tågehorn en radikal[1], kvindelig politiker der bruger en stor del af sin tid på at være sur over en helt masse ting, som f.eks. Kongehuset, Margrethe Vestagers syn på Kongehuset, Dansk Folkepartis syn på Kongehuset, Kongehusets syn på Kongehuset, andres syn på Kongehuset, samt den tilsyneladene kroniske mangel på ammende mødre i storby-caféerne[2].

Der findes kun ét effektivt middel mod den støj Zenia Stampe udsender, og det er ved at slukke for tossekassen, der af ukendte årsager er det eneste medie hun udspyer sine støjende giftigheder igennem. Særligt DR2 lægger megen sendetid til hendes kamp mod alle andre, men dén kanal ser du vel ikke alligevel, Linse Kessler-fan...

Aproposredigér

  1. Både i direkte og overført betydning.
  2. Jf. dette link der forklarer alt