FANDOM

South america
Sydamerika er et kontinent, som i forne tider blev løsrevet fra Afrika (se artikel om "seksualundervisning"). Området er en verdensomspændende producent af cannabis, kokain (indtil 1907 anvendt i Coca-Cola) og halvnøgne sambadansere. Ellers er der bare urskov (i hvert fald de næste par måneder) og uddøende indianerstammer, som får mæslinger fra europæiske dokumentarfilmhold.

Sprog og demografi redigér

Primært tales der spansk på kontinentet, bortset fra Brasilien, hvor befolkningen taler en flamboyant udgave af portugisk (som ellers lyder som spansk med en kartoffel i munden). Brasiliens hovedstad hedder Brasilia, men alle vil hellere til Buenos Aires i Argentina, hvor pigerne er meget flottere pga de italienske indvandrere.

Geografi og dyreliv redigér

Sydamerika ligner lidt Afrika, bare spejlvendt. Verdens mest vandrige flod, Amazon-floden, er berømt for sine krigeriske kvinder (amazoner) og lyserøde delfiner, som besvangrer jomfruer i månelyset. I vandet lever også piratfisk, som æder dig, hvis du bader.

Seværdigheder redigér

Andre betydningsfulde lande på kontinentet er Falklandsøerne, Tierra del Fuego og Galapagosøerne, hvor man kan opleve hhv skotske emigranter, dårligt vejr og Darwin's finker, hvis man er heldig. Det er et must at besøge Machu Picchu, Iguazu-vandfaldene og observatoriet i Atacama-ørkenen, hvis man alligevel er på de kanter. Men skal man have en god kop kaffe, så tag op til Costa Rica. Dér er totalt nice!