FANDOM

Sådan skal svinet skæres, udskæringsfolder-1 Et svineslagteri er et sted som slagter svin, som kommer glade og frejdige ind i den ene ende og når det kommer ud af den anden smiler det stadig selvom smilet er en lille smule stivnet.

I dag er det den internationale kødleverandør Danish Crown som har monopol på al slagtning af svin i Danmark.

I klassikeren "Sådan skal svinet skæres(2006)" ser man hele grundlaget for svineslagtning: Enighed om hvilke udskæringer man anvender.

Bogen bliver anvendt som teoribog på Slagteriskolen i Roskilde i faget "Kalv og Flæsk".

Af bøger i serien kan nævnes:

  • "Sådan skal geden barberes (2003)"
  • "Sådan skal hamsteren pelses (2004"
  • "Sådan skal katten kastreres (2005)"

og

  • "Svin for Dummies (2007)"

Udskæringer redigér

Sådan skal svinet skæres, udskæringsfolder-2

Den nøgne sandhed redigér

På billedet ses ornen DS-200343. DS-200343 levede et stille liv som far til 400 svin. Han havde ikke selv forventet at blive slagtet.

Denne gruopvækkende øjenvidneskildring er skrevet af DS-200343 i timerne op til sandhedens øjeblik hvor han blev udleveret til Danish Crown der bestemte hans videre skæbne.

"Øf , øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, ............øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf, øf. øøøøøøø......"

~ DS-200343 om sin sidste rejse

(" (oversat til dansk)Jeg nærmer mig en lastvogn. Foran står en svedig pukkelrykket svinepranger i hvid kittel. Han skræmmer mig med sin store stok. Jeg må hellere gå ind i lastvognen. Ih, hvor er her dog dårlig plads............(16 timer senere).Jeg har sår over hele kroppen...")

(resten af beretningen er udeladt i overensstemmelse 
med Danish Meat Association for at den nøgne 
sandhed ikke bliver for nøgen)
Den nøgne sandhed