FANDOM

Svend-auken

Svend Auken efter at være blevet udnævnt som helgen i 1998

Svend Fogh Auken er en undercover agent for Venstres Ungdom og medlem af Folketinget siden 1849.

Han er bl.a. kendt for sin infiltrering af det socialdemokratiske miljø, hvor han har bragt mange følsomme oplysninger om de såkaldte "social krabater" ud i lyset. Han mener desuden at have fungeret som Venstres Ungdoms hitman, og have likvideret flere ubetydningsfulde socialdemokrater.

Han blev i 1998 udnævnt som helgen af biskoppen i Nørre Vesterbølle pga. hans livslange kamp, for at beskytte verdenssamfundet mod, hvad paven kaldte, de hedenske socialdemokratiske kræfter.

Som en af de få betydningsfulde politikere er det også lykkedes Onkel Svend at blive optaget i Spademanns Leksikon mens han var i live, så det må jo egentlig betragtes som godkendt.

Svend Auken er manden der står bag Dan Jørgensen. Han har begået en dødssynd da han lokkede Dan Jørgensen til at blive politiker i stedet for dyrelæge.

Svend Auken døde natten til d. 4. august 2009, efter længere tids kræft i pungen. Han efterlader sig en hulens bunke sørgende kvinder.