FANDOM

So1

Super Oswald bar ikke butterfly - hans brystkasse var bare misfarvet.

So2

Oswaldline, vis' gunst spillet handlede om.

So3

Super Oswald viser sig her som en rigtig mand og skider på om damen kommer i mål.

"Det var vel nok ærgeligt, vi prøver igen."

~ Super Oswald om sine evner i sengen

Super Oswald var et dansk produceret computerspil til Amiga og Commodore dengang i 90'erne, der udelukkende handlede om at lokke pigen Oswaldline med gaver og penge, til at følge med hjem på isflagen.

Spilletredigér

Spillets handling var overraskende kompliceret: man styrer Super Oswald hoppende rundt på isflager medens man gør alt hvad man kan for at rage gaver, penge og eskimo-krædabiliti til sig, samtidig med at man gør alt hvad man kan for at blive færdig før damen.

Banerredigér

1) Gaverne flygter
Super Oswald oplever sine elskede gaver[1] blive stjålet af en flok ondsindede kaskelothvaler som pønser på at købe deres egne damer.
2) Oswald forfølger
Super Oswald skynder sig at hoppe ud på en isflage og optager forfølgelse. Oswaldline har feministiske tendenser, og følger efter på en flok isflager.
3-30) Oswald har travlt
Oswaldline kæmper for at komme først i mål. Hvis man spiller spillet korrekt, sker det ikke.

Systemkrav[2]redigér

40 GB
GD RAM hardware score: 12,9
Windows XP
DX 15
20 GB

Den underlige versionredigér

Du husker det nok ikke, men der var engang hvor man i diverse tv-programmer kunne deltage i computerspil ved at ringe ind til programmet, også styre figuren rundt ved hjælp af tryk på sin telefon[3]. Dette var også muligt for fans af Super Oswald, der med stor iver ringede ind for at håne Oswaldline og hendes kamp efter at komme først.

Se ogsåredigér

Noterredigér

  1. Som skal bruges til at holde Oswaldline interesseret
  2. Selvfølgelig er dette absolut minimum
  3. Dengang havde de hverken skærme-, Lady Gaga- eller Angry Birds i systemet.