FANDOM

Når et menneske eller et fjerklædt kræ eller et pelsdyr føler sult, så er det tid til mad og drikke, for uden det duer helten ikke. Dette ordsprog blev indført som kapitalistisk propaganda af en jysk bonde ved navn Hr. Jensen. Han indså, at det kunne betale sig at lære madlavning og blive styrtende rig. Hr. Jensen var desværre en bonde med en noget anløben holdning til forretningsmoral, så derfor døjer vi nu alle med Jensens Bøfhus over hele det danske land Region Nord.[1]

Resultatet af denne grumme bondes vellykkede manipulation er altså, at vi mennesker dagligt føler sult, hvis ikke vi spiser mad, helst tilberedt af en, der forstår sig på madlavning og på at sætte krydderier på maden.[2]

Øvrig betydning redigér

Sult er også navnet på en bog, der blev skrevet af den norske forfatter Knyt Sylten-Ham[3] under 2. verdenskrig. Hurtigt efter bogens udgivelse gjorde de tyske fascister denne bog til deres bibel, fordi der stod i bogen, at man kunne spise tapet og derved få næring fra kulhydraterne i tapetklistret. Da de tyske fascister havde fået smæk af de amerikanske fascister, blev bogen brændt på bålet, for de manglede nemlig også kul og koks til at fyre med, for oliefyret var endnu ikke opfundet dengang.

Sultne noterredigér

  1. Som landet kaldes i EU-sammenhæng
  2. Fx chili, peber, salt, smørsyre, tin, alkohol og gift
  3. I engelsktalende lande kendt under pseudonymet Canute Hamishson