FANDOM

Hitler

Hitler udpeger, hvilken retnings der er den Nazistisk-fascistiske studieretning Halløj, Adolf. Har du det godt?

Studieretninger blev indført ved Gymnasiereformen i 2004 ud fra en ide om, at unge mennesker savnede retningsfornemmelse. Konceptet går i sin enkelthed ud på, at eleven vælger en faglig, politisk, ideologisk, praktisk eller sexvidenskabelig yderligtgående retning, som man derefter skal følge i løbet af tre år og i øvrigt resten af livet. Og din rare lektor skal nok også følge med dig og give dig et kram, når dette bliver nødvendigt.

Med i hver retning følger en række A-, B- eller C-niveaufag, og disse bogstaver dækker over, hvor yderligtgående de enkelte fag er. Vælger du f.eks. racelære på A-niveau, kan du godt regne med en vis grad af ekstremisme og hjernevask. Så man forlanger ligefrem, at vi tager ABC'en med på gymnasiet?! De unge nu til dags. De lærer jo virkeligt ingenting i folkeskolen mere!

Baggrundredigér

Baggrunden for indførslen af studieretningsgymnasiet var, at nogle mennesker i en kommission mente, at et nyt gymnasiesystem ville være en god ide de vidste bedre end os og derfor ville indskrænke de rare lektores frie tøjler for, hvilket stof de ville servere for børnene, og hvordan de ville servere det.

Man fik den banebrydende latterlige tanke, at den sædvanlige deling mellem sproglige og matematiske klasser ikke længere var fyldestgørende. Og visse fag, bl.a. latin og historie, blev kraftigt skåret ned. HVAD???? Mine fag???? Katastrofe!

Man indføret bl.a. også Almen sprogforståelse opsamling, som skulle give eleverne yderligere sproglige færdigheder samle op på den elendige undervisning i folkeskolen og give bedre betingelser for de elever, som blot fortjener prygl.

Obligatoriske fagredigér

Ud over studieretningsfagene er der en lille række obligatoriske fag, som eleven ikke slipper for , så lad være med at prøve!:

  • Dansk A
  • Latin A
  • Historie C A
  • Matematik C
  • Idræt C
  • Fremstilling af maltbolsjer C
  • Frikvarter B

Studieretningerredigér

De forskellige gymnasier udbyder mange forskellige studieretninger, men ved lov er det vedtaget, at følgende skal tilbydes:

Navn Obligatoriske fag Tilvalgsfag
Matematisk-naturvidenskabelig studieretning Matematik A, fysik B Hvilket rædselsfuldt fag, nørdelære B Et andet fremmedsprog, tysk, spansk, fransk eller maltesisk, på B-niveau samt et andet nørdefag på B-niveau
Samfundsfaglig studieretning Samfundsfag A, matematik B, skattesnyd C Tysk, fransk, spansk, italiensk, kinesisk eller japansk på B-niveau Endnu en gang savner vi latin. Hvad tænker folk dog på nu til dags?
Marxistisk studieretning Russisk A, solidaritet B katastrofe!, marxistisk historie B Et andet fremmedsprog, tysk, koreansk eller cubansk, på B-niveau samt et tilvalgsfag på C-niveau, spionage eller planøkonomi
Nazistisk-fascistisk studieretning Tysk A, racelære B, arisk historie C Endeligt en ordentlig studieretning. Edvard har så pæne blå øjne og lyst hår. Han vil passe godt ind her. Et andet fremmedsprog, italiensk eller japansk
Sexvidenskabelig studieretning Sex A, analsex B, seksologi B Dette interesserer mig ABSOLUT ikke! På ære! OVERHOVEDET IKKE!!! Et andet fremmedsprog på C-niveau (mere er der ikke tid til), spansk eller italiensk, samt et ekstra sexfag, sadisme eller masokisme eller pædofili (mums!), på B-niveau
Forsvarsstuderetning Militærøvelser A, afghansk B, samfundsfag B Sådan nogle sportsidioter! De blokerer jo enhver form for åndelig indlæring! Et andet fremmedsprog, irakisk eller kosovogansk, på B-niveau, samt helikopterøvelse eller tankøvelse på C-niveau

Med denne opgave skal du næppe forvente at slippe ind på en eneste studieretning! Kvaj, idiot!

Karakter:slet