FANDOM

"Stress? Det er sgu'da ikke noget! Man tager bare fat med venstre hånd og klarer resten med højre!"

~ Orla Währ om krigen i Irak krisehjælp

Stress er en tilstand, hvor individet er kendetegnet ved høj puls, højt blodtryk, uforudsigelig adfærd og blodrus. Tilstanden optræder hyppigt hos folk, som er i færd med at bedrive en eller anden form for multitasking.

Knivpige

Mor er ikke sur! Hun er bare lidt stresset! Sidder farmand stadig og sover i sofaen?

40pxKlumme
Vidste du
at posttraumatisk stress opstår, når postbudet kommer senere end han plejer [1]

Det stressede individredigér

Jaaaaa, i dag skal man så både klare udearbejde og hjemmearbejde med de samme 24 timer i døgnet, men sååååå svært kan det da heller ikke være! Hulk!

Og børnene bliver passet på en institution af professionelle pædagoger, så de kan synge alle mulige marxistiske sange, når de kommer hjem til samtalekøkkenet i Greve, men det er jo ikke noget problem, for far har fået kontrakten hjem med Indien, sidder i Stresslesssofaen og ser genudsendelser, og mor har lavet et ny hjemmeside for Børns Vilkår, så det hele er fjong.

Og på lørdag kommer alle vennerne, og så skal vi have en tår vin og se glade ud og have magt over det, så hvor svært kan det være? HVOR SVÆRT KAN DET VÆRE?

Og lørdag nat ringer chefen og siger, at der er nogle detaljer, I ikke har drøftet igennem, og det er bedst at gøre det nu, og du siger "ja, ja" og pisser afsted i din halvbrandert, for ordren til Børns Vilkår er bare sååååå vigtig, så promillekørsel er en bagatel i sammenligning.

Og du orker ikke at se på din computerskærm, og du orker ikke at lægge børnene i seng, og du drikker to flasker vin, for at kunne sove. Og sex er noget fra en Harry Potter-film, og du kan bare ikke klare at se mere på din ægteviede, der på nudansk spørger om "du er okay". Og det eneste du har lyst til at svare er:

"Ja, skat, jeg er okay ... Gider du lige række mig den dersens store kokkekniv, så er du en skat?"

~ Den stressede dig

Pyha, nåede akkurat lige at få noten her med redigér

  1. Ikke et problem, vi har herhjemme. Ifølge konen kommer posten altid for tidligt