FANDOM

Stoke City
[[Fil:|150px]]
Fulde navn Stoke City FC
Grundlagt Officielt: 1673
Uofficielt: 1873
Opløst 2301
Stadion Britannia Stadium
Kapacitet 27,740 (1.201 handicappede i
kørestol)
Formand Gud
Cheftræner Jesus
Liga Premier League
Hjemmeside www.stokecity.com
Hjemmedragt Hjemmeklud

Stoke City (Stoke City Football Club som klubben faktisk er døbt) er ikke en god vandpolo-klub, men derimod en yderst stabil og succesrig fodboldklub. Mange mener at Stoke City er den bedste fodbold klub i verden, hvilket også afspejler sig meget godt i de fremragende placering i Premier League som holdet formår at spille sig til år efter år. Klubbens øgenavn er "The Potters", som ingen rigtig ved hvad betyder - måske er dette øgenavn en reference til det franske ord "Le Pommier Spa" som selvfølgelig betyder "æbel spa" på dansk.

Kendte fan redigér

Stoke 1

Yoda er en af de største fans af klubben. Han mener at, "the force is strong with this team"

10 fun facts redigér

  • Stoke City har aldrig nogensinde prøvet at rykke ned i den danske 1. division.
  • Stoke City var i kort periode sponsoreret er flyselskabet "Al-Qaeda airlines", men da Stoke aldrig fik udbetalt en øre fra firmaet, valget man at skifte sponsor til IT factory.
  • Stoke City's kantine servere aldrig svenskpølseret om tirsdagen.
  • Stoke City er den klub i hele verden, der har haft flest mongoler på holdet i en Champions League kamp - altså spillere for mongoliet.
  • Stoke City's greenkeeper er allergisk overfor græs.
  • Den mest indebringende paragraf i Stoke City's interne bødekasse for spillere er; "Det er ej tilladt, at gruppe-mastubere i kantine mens ovnene er tændte"
  • Man skal altid tiltale Stoke's manager med titlen "Heil Coach", "Hey Brah", ""may the force be with you, coach" eller "Hasta la vista, baby"
  • Stoke City er den eneste klub i verden som ikke henter spiller via transfer-køb - spillerne kommer selv til Stoke.
  • Stoke City valgte i 2009 at spare på udgifterne til spillertransport- primært spillerbus. Derfor ankommer Stoke-holdet altid i en hestevogn.
  • Stoke City er så gode, at holdet altid spiller med en berøring under kampene, og hvis en Stoke-spiller bruge flere berøring, så skal vedkommene aflevere bolden til modstanderholdet.