FANDOM

Stige færge 2

Stige-færgen (jo, det er den lille røde kutter midtpå) på en travl dag

Stige-færgen er overfarten over Odense Kanal. Den har været i brug i mange år, men med opførslen af Odins Bro i 2014, et par kilometer længere nede af kanalen, hænger Stige-færgen nu i en tynd tråd... Samme tynde tråd som man hundreder af år tidligere brugte til at trække sig over på den anden side med.

Færgeoverfarten er ca. 100 meter lang og tager ca. 45 sekunder.

Kundekredsredigér

Hovedparten af færgens passagerer er dovne lokale pensionister cyklister, som ikke gider cykle omvejen rundt om kanalen. Derudover transporterer enkelte lokale kvægfarmere deres kvæg over på den anden side med færgen. Og så kommer der selvfølgelig en masse forunderlige turister, som skal have et billede af en selfie med Danmarks mindste færge.

Stige færge er for lille! Vi på Spademanns Leksikon mener at færgen bør udskiftes:redigér

Ved hjælp af alkymi, atomkraft og Photoshop er det lykkedes redaktionen på Spademanns Leksikon at fremskaffe et autentisk, omend kontrafaktisk, fotografi, der viser anbringelsen af den udtjente færge "Ærøsund" på tværs af kanalen i Stige. Dette tankevækkende billede demonstrerer en evne til at tænke konstruktivt og "ud af boksen", som vores politikere godt kunne tage lidt ved lære af. Vi si'r det bare!
Desuden er det nu igen muligt at smage den genopstandne Storebælts-ostemad og få en kop kaffe - man skal i sagens natur skynde sig lidt, da færgen hurtigt er i land.

Stige færgen