FANDOM

En spivot (spiбот) er et fænomen af elektronisk art, der hovedsageligt rammer nationens fjender computere i ind- og udland. For brugeren af en ramt computer (eller et lignende stykke elektronik, e.g.: en mobiltelefon) vil det føles som om der befinder sig en drilsk dæmon inden i apparatet.
Symptomerne på at der er en spivot i systemet er bl.a. at lange tekster forsvinder pist væk, din intime sms-tekst til Suzy fra kantinen havner hos din svigermor (som i øvrigt og gensidigt osse hader dig![1]), du taber uforklarligt din formue i internet poker, og dine "immersative transaktioner" [2] dukker op i det luxembourgske transgender lgbt/sado-miljø,[3] hvorfra der kun er ganske få klik til de danske Facebooksider. Og dét er endda på en god dag!

Hvorfra kommer spivotter så?redigér

Det er akkurat ligesom med feer og nisser:[4] Man véd det ikke.
Men før Skynet overtog nyhedsformidlingen i 2023, verserede der diverse konspirationsteorier i cyberspace. èn af dem var, at der var tale om en slags datalogisk vira, udformet som en trojansk hest og med en algoritme, der gør din mellemrumstangent sindssyg.
Spiботтer kan også være styret af menneskelige operatører, på samme måde som bl.a. USAs militær ansætter dygtige gamere til at styre deres droner, når de skal have dræbt nogen via fjernbetjening. Formålet med spiботтer er dog ikke at dræbe, men blot at mobbe chikanere brugeren af kvantecomputeren tingesten, som den fjernstyrede spiбот angriber.[5]

Spottende fodnoterredigér

  1. og derfor flux telefonerer din overvægtige hustru, som flader flyder ud foran tv-apparatet og græder snot i sin fadøl mens hun ser Kultur-Adrian Paradise Hotel og spiser slik
  2. (et kunstnerisk projekt fra dengang i 1997, hvor du havde et videokamera, og med masser af progressive billeder af dig selv i dameundertøj)
  3. Alene videoen med gulvskrubben, der stoppes op i anus, er downloadet over 11.000 gange
  4. Og lignende transseksuelle væsener
  5. fx ateister, bandemedlemmer, blottere, butikstyve, børnelokkere, gangstere, journalister, kommunister, krigsforbrydere, menneskesmuglere, narkohandlere, politikere, speltkusser, systemkritikere, terrorister og vandaler