FANDOM

Spidsland er et monarki over det nordlige Danmark. Det grænser op til Danmark, og har kystlinje mod både Kattegat og Skagerak, hvoraf kystgrænsen går helt op til Norge. Det officielle indbyggertal er to, omend der er 8211 flygtninge, som ikke kan få visa, da det officielle pas endnu ikke er blevet produceret. På grund af DF, kan de ikke få visa i Danmark, og betragtes derfor som tvungne indbyggere. Hovedstaden er Skagens Fyr.

Spidsland består af strande og krydsene have. Landet er berømt for de Spidslandske malere, som Danmark fejlagtigt forsøger at tage æren for. Det har skabt stor politisk intriger i Danmark, som næsten startede den berømte 1998 "Krigen om Spidsland". Danske invasionsstyrker er stadig stærkt præsenteret ved Hulsig Hede.

Spidsland er etnisk og kulturelt mangeartet, delvis på grund af masseforflytninger af flere etniske grupper til landet i Stalin-tiden.

Monarkiet I 2006 blev den daværende konge Hans Rex Christensen sendt i eksil under Frederikshavnskrigen. Herefter har der ikke været nogen officiel konge. Birgitte Hansen er dog selvudnævnt fyrste.