FANDOM

Kalvelever

Siddende i kantinen i en gennemsnitlig kontorbygning i udkanten af København, blev jeg præsenteret for en veritabel symfoni at forskellige retter, varierende fra Revet Gulerod til Spegepølse. Midt i dette uoverskuelige virvar af mere end to forskellige slags pålæg, såes skiltet Dagens Ret: Stegt lever med løg, som jeg besluttede mig for at smage.

...Og hvilken smag. Aldrig før i mit liv har jeg oplevet en ret der både var voldsomt overvurderet og voldsomt undervurderet på én og samme tid: folk der jubler over stegt lever, skulle kort sagt skydes. Kødet havde en konsistens som en udtrådt skosål, farve som morgenafføringen efter en drukfest og en smag der fordrejede ansigtet i umenneskelige folder. Dette blev endda bekræftet af de øvrige ofre der fortrød at Dagens Ret overhovedet blev serveret.

Hvori ligger så undervurderingen? Det er nemt: folk der kalder Stegt Lever klamt er simpelthen ikke ærlige nok.

Efter en aldeles rædselsfuld oplevelse, hvor jeg oven i købet spiste op til aller sidste bid pga. myterne om sultne børn fra Afrika, kan jeg nu sige, at retten Stegt Lever er en aldeles ubehagelig oplevelse, som ikke kan anbefales for nogen som helst. Retteligen skal det tilføjes, at det ikke var personalets skyld, for efter at have interviewet flere af deres ofre kan det konstateres, at dette specifikke køkkenpersonale generelt er rigtig dygtige. F.eks. laver de en fortrinlig Revet Gulerod.

Dommenredigér

Stegt Lever får således én stjerne, og den tildeles suverænt de løg der serveredes som tilbehør.

RatingStarNegRatingStarNegRatingStarNegRatingStarNegRatingStarNegRatingStar