FANDOM

Julemagasinet-udkast1
Spademanns Julemagasin - en tilbagevendende tradition på et site som hylder anarki og uforudsigelighed.

Sidste års julemagasin var såvidt vides en ubetinget succes - ikke så meget hos læserne men mere hos dem der lavede dem. Vi fik bevist at man kan faktisk kan bruge wiki-sitet til at strukturere processen så alle har en (teoretisk) mulighed[1] for at se sig selv i magasinformat.

Amnitionsniveauet redigér

Formatetredigér

Inden dette skrives har der i løbet af sommeren været nogle diskussioner om hvorvidt vi kunne få Spademanns-brandet endnu mere udover rampen f.eks. på festivaller. Jeg ved at især Daimi, Fifi og undertegnede (
Frode Frode Fenis (diskussion)(hits)
23. oktober 2010 16:43 (CET)
okt 23. 2010, 14:43 (UTC)) har brugt Facebook optimalt og gruppen nærmer sig snart 1000 medlemmer. Målet kunne i første omgang være at lave en trykt version af Spademanns Juleleksikon....men så noget koster penge - desværre er der ikke noget som hedder virtuelle penge, så de skulle i så fald skaffes.

Distributionredigér

Når man så stod med et produkt i hånden - hvad så? Skulle man forære det til Hus Forbi-sælgerne og lade overskuddet gå til de hjemløse eller hvad?

Udseenderedigér

Her kunne man i særdeleshed hæve ambitionsniveauet. Den første udgave var vel nærmest en opvisning hvor dygtige vi var til at efterligne alt fra Illustreret Videnskab, Femina, Alt for Damerne. Jeg synes godt man kunne stramme op på layoutet - men reklamerne var skide gode.

Indholdetredigér

Her kan man jo virkelig spinde guld på at man allerede har lavet et nummer og fyre nogle seriejokes af, komme med flere glöggopskrifter, finde flere kvalmende juleplader men også finde noget mere klummestof og hvis én af jer lige kunne få en af jeres døtre/søstre til at..........så havde vi årets julegris.

GO/NO_GO redigér

Når vi har fundet ud af hvad vi har af ressourcer går vi i gang på samme måde - helst lidt tidligere end sidste år dvs. midt i november.

Giv din mening til kende redigér

Bland dig i diskussionen. Indtil midt i november er der frit løb mht. det strukturelle sidenhen bliver det indholdet du kan præge. Der bliver senere fastsat deadlines for begge faser

Hvem er årets julemandredigér

OG STARTEN ER GÅET - SPADEMANNS JULEMAGASIN ER I GANG redigér

Husk der ligger mange ubrugte ideer fra sidste år. Mon ikke en ny julemand på forsiden ville være passende. Personligt ville jeg have foretrukket Rune T. Kidde som julemand.

Siderredigér

Julemagasinet
2 3
4 5
6 7
8 9
10 11
12 13
14 15
16 17
18 19
20

Forventninger til sideindhold redigér

1redigér

Forside med stor glad julemand. Det må være nu vi laver en årets julemandsting. Kriterierne for at opnå denne gunst, tjaah.....?!

2redigér

Reklame

3redigér

Indholdsfortegnelse

4redigér

En opdateret gendigtning af Peters Jul i vammel almuestil

5redigér

6redigér

Det kunne være fedt at have et personportræt ligesom Barry White artiklen...en eller anden som ikke er vant til at se sig selv i magasinerne med hvor billederne er tilgængelige.

7redigér

8redigér

Jeg tror jeg vil videreføre min succesfulde glögg-feature og fortsætte med "Fra mand til skrog" hvordan man slipper en masse ænder løs og driver klapjagt på dem med ulovlige dræberhunde, dræber anden ved at knække nakken på den, plukker den vha. højtryksspuling med kogende vand.......og selvfølgelig hvordan man spiser anden med fingrene.

9redigér

Det fylder sikkert en dobbeltside

10 redigér

Kulturtilbud i december. Teater, film, udstillinger, begivenheder m.m.

11 redigér

12 redigér

13 redigér

14redigér

Kendte menneskers juleønsker. Kladde er oprettet - rediger gerne.

Kurt Kurtadam (Diskussion) (Artikler)
20 nov 2010 21:13

15redigér

16 redigér

17redigér

18redigér

19redigér

Computermaual/Alt om data/Komputer for alle-agtig guide til hvordan man printer denne pdf-fil ud. Komplet inklusive frugtfarve og en Remington rejseskrivemaskine af ældre dato. -Kan dog først tage billederne når vi har en endelig forside (Platon).

20redigér

Klummestof redigér

Husk at der også er brug for klummestof til de kedelige sider.

  • 17 ting man ellers kan lave juleaften

Beklager d'herrer men... redigér

NO GO

Sidste år ved samme tid lå alle artikler færdige på dette tidspunkt. Der blev ydermere brugt en uges tid på at sætte artiklerne. Vi kan ligeså godt se tingene i øjnene og erklære 2010-udgaven for...

...total fiasko

Noter redigér

  1. FuhnnyJuhnny var vist lige startet