FANDOM

Socialkonstruktivisme er en samfunds-terroristisk teoretisk bevægelse, der pønser på at indrette virkeligheden efter politiske og/eller sociale ønsker. Og på vejen bare trampe på alle dem der mener at virkeligheden ikke kun er et spørgsmål om begreber.

Berygtede eksemplerredigér

Først og fremmest skal det lige fastslåes hvad skidtet rent faktisk kan bruges til: lad os antage, at frisk luft er sundt for kroppen, og heroin skidt for samme. For en tilhænger af socialkonstruktivisme, kan man således blot bestemme ved lov, at det modsatte er tilfældet, hvorefter alle i verden blindt skal anerkende, at det er sundt at sprøjte heroin ind i blodårerne, medens man bør undgå frisk luft.

Og nu, eksemplerneredigér

Raceteori

Der er forhåbenlig ikke ret mange tilbage der i ramme alvor hævder, at folk med én hudfarve som mennesker er mere værd end folk med en anden hudfarve. Men i socialkonstruktivismens hellige navn, er selve forestillingen om racer fuldstændigt udslettet fra verdenskortet, til trods for at medicin virker forskelligt på f.eks. hvide i forhold til gule, og at der findes fysiologiske særtræk fra race til race[1].

Køn

Dette er nu 100% noget indbildt følelsmæssigt, og har altså intet at gøre med fysiologisk indretning, så pas på med at kalde din kæreste "en rigtig mand" før du har tjekket de sidste ciffre i cpr-nummeret.

Husgeråd[2]

Engang var et håndklæde bare et håndklæde, men nu findes der håndklæde, gæstehåndklæde, rejsehåndklæde, sommerhushåndklæde, strandhåndklæde[3], fodhåndklæde[4] og hårhåndklæde, der adskiller sig markant fra alle de andre typer.

Stavning

Retstavning indrettes altid efter laveste fællesnævner. Derfor er sætningen "Det ser ud som om, at Ægypten er et varmt sted, fyldt med sand." nu forkert, medens[5] sætningen "Dt lignr at egypten er hot og som at der er majet sann i" er korrekt[6].

Dem der skaber detredigér

Noterredigér

  1. F.eks. i din familie, der hovedsagelig består af indavl.
  2. Det betyder udstyr man bruger i hjemmet.
  3. HELT afgjort noget andet end rejsehåndklæde.
  4. Socialkonstruktivister kan ikke se paradokser.
  5. Se også: "Mæns".
  6. Om få år skriver man "regtigt".