FANDOM

Oprindelseredigér

Sminke ved vi helt sikkert er en af Evas opfindelser. Dengang Fanden lokkede Eva til at arbejde som frugt-plukker, blev Eva meget træt og syntes det var synd for Adam, at han skulle se hende så sølle og uattraktiv. Derfor opfandt Eva sminken.

Hvad laves sminke af?redigér

Alt, hvad der kan dække kan bruges som sminke, der findes ingen undtagelser. For eksempel kan vi her dokumentere at børn ofte anvender mad som sminke. Her er det pastasovs eller ketchup, der er offer for barnets camouflage-tilbøjeligheder:

Spisesituation

Er det ulovligt?redigér

Nej. For eksempel har EU lavet et madsminke-direktiv, det kaldes for E-nummerdirektivet. I det direktiv er oplistet en masse forskellig madsminke som man må bruge til sine varer, hvis man ikke kan lokke andre til at købe dem uden. Det gør ikke noget at stofferne er skadelige, bare varerne kan sælges.

Er det farligt?redigér

Det kan det sagtens være, ja. For eksempel kan det være farligt for en mand at sminke sig som en dame, og gå i byen for at score mænd, som dame. Når mænd finder ud af den slags kan de godt gå agurk og slå en sådan sminket mand, i dametøj, til pluk-salat.

Det kan også være farligt at anvende alt for megen ansigtssminke, for i tilfælde af at man er ved at blive kvalt kan andre ikke se at man skifter farve i rødbeden, der bliver blå.

Msomkvinde

Han ved det nok ikke, men han er i livsfare, hvis han bagermænd med angst for homoerotik.

Liste over ofte sminkede tingredigér

Listen er ufuldstændig, fyld gerne mere på.